Author Topic: Suspensii corsa D  (Read 50380 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2393
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Suspensii corsa D
« Reply #211 on: July 30, 2015, 02:57:08 pm »
Cu cat sunt mai uzate amortizoarele pe fata, cu atat mai mult se va mari distanta de franare si se va lasa masina de bot.
In principal, distanta de franare variaza in functie de starea drumului, anvelopelor, discurilor de frana, placutelor, instalatiei de franare, starea lichidului de frana si forta de apasare a pedalei, dar si uzura amortizoarelor contribuie la asta.
In clipul de mai jos se poate vedea comportamentul masinii la franare, cu amortizoarele vechi si cu cele noi.
In prima parte, cu amortizoarele vechi, viteza era in jur de 40 km/h si am franat progresiv, nu brusc.
Cu toate astea, se observa cat se lasa botul masinii si cum oscileaza putin la revenire.
In a doua parte, cu amortizoarele noi, aveam aproape 60 km/h si franarea a fost mai din scurt si mai puternica.
Teoretic, ar fi trebuit sa se lase si mai mult de bot.

https://www.youtube.com/watch?v=p-xi5cVYtxY&feature=em-upload_owner#action=share

Offline diordache

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 150
Re: Suspensii corsa D
« Reply #212 on: August 03, 2015, 12:04:06 am »
Scuze ca n-am revenit c-un post, am facut revizia si am schimbat amortizoarele (sachs)+flanse, placute+tamburi si toata povestea m-a dus la 3200 ron, pt. mine a fost ok (revizie+manopera+piese).
La stilul meu de condus, e o imbunatatire noile amortizoare, dar nu foarte mare fata de cele vechi, franez destul de incet si progresiv (sunt genul de sofer ce anticipeaza traficul si nu franez in ultima clipa), diferenta mare e la viraje, altfel "sta" acum masina.
Amortizoarele fac parte din sistemul de sigurata al masinii (asa zice "la carte") in sensul ca-ti reduce distanta de franare, atunci cand o faci brusc si continuu, un amortizor bun iti impinge roata pe asfalt mentinand coeficientul de frecare indiferent de variatia inertiei (cam asta-i rolul lor la franare), partea distractiva pt. mine e ca un amortizor uzat e mai efficient la franare ca unul nou, totul tine de "simtitul pedalei": un amortizor uzat (vorbim de fata, exemplu din clipul tau) iti va lasa masina sa duca centrul de greutate mai mult pe fata ceea ce inseamna aderenta mai mare pe puntea fata, cat timp nu "te joci" cu volanul pe portiunea de franare e ok (o bagi in supravirare) apoi faci cum vrei accelerezi sau franezi mai tare (cum zicea Andrei Gheorghe intr-un Promotor, masina se conduce cu curu, e singurul punct de sprijin, si acolo o simti).
Revenind la clipul tau, una e sa franezi efficient cu 4 roti si alta cu 2 (amortizoare uzate cu centrul de greuate deplasat pe fata).
Pt. mine in concluzie: amortizoare uzate vs. noi, in oras daca franezi din timp si nu te deranjeaza prea tare ca se face "barca" la curbe, merg cele uzate pana "trocane", atfel mie tare-mi place sa "stea lipita" pe rampe virajate.
Corsa D 1.2 Enjoy

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2393
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Suspensii corsa D
« Reply #213 on: August 03, 2015, 12:31:29 am »
franez destul de incet si progresiv (sunt genul de sofer ce anticipeaza traficul si nu franez in ultima clipa)
La fel si eu, dar cand se impune sa franezi trebuie sa ai pe ce te baza, sa stii cat de eficienta iti este franarea si pe ce distanta.

Amortizoarele fac parte din sistemul de sigurata al masinii (asa zice "la carte") in sensul ca-ti reduce distanta de franare, atunci cand o faci brusc si continuu, un amortizor bun iti impinge roata pe asfalt mentinand coeficientul de frecare indiferent de variatia inertiei (cam asta-i rolul lor la franare)
http://www.kyb.com/knowledge-center/shocks-101/what-worn-shocks-do/
si ca sa nu fiu acuzat de subiectivism: http://www.tenneco.com/the_hidden_danger_of_worn_out_shock_absorbers/

partea distractiva pt. mine e ca un amortizor uzat e mai efficient la franare ca unul nou
Parerea ta!

Offline diordache

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 150
Re: Suspensii corsa D
« Reply #214 on: August 03, 2015, 11:33:31 pm »
Sper ca nu te superi daca continuu putin polemica.
Sunt sigur ca nici unul din cei are au corsa D nu au amortizoarele "varza" (sa vezi masina ca oscileaza de 2-3 ori cand se opreste, adica amortizor 0, sta doar pe arc), daca franezi preventiv sunt sigur ca te poti baza pe frane ci nu pe amortizoare "la o adica" , caci franezi toata ziua si stii cum te tin, iar cei 11.7% nu te vor baga in masina din fata sau fereste Cel de sus in vr'un pieton, pt. mine asta e cam marketing. Degeaba ai amortizoare bune daca franezi brusc si tarziu, intra ABS-ul  si esti calare pe ala din fata  ::) ; funny e ca daca ai amortizor prost , "topaie" roata pe franare da' nu mai intra ABS-ul caci ea inca se invarte.
Ca o paranteza cu franarea, test facut la TVR acu' cativa ani la ce emisiunea aveau ei pt. auto, cu ABS, fara ABS si fara ABS+frana de mana (asta la sugestia telespectatorilor), logic a iesit ultima varianta (caci franezi cu toate rotile la maxim dar fara controlul directiei).
Nu vreau sa crezi ca sunt adeptul "nu schimb amortizoarele ca-s o cheltuiala in plus", insa marketingul asta "ma omoara" ,mai toate calculele lor sunt facute pe sitauatii la limita, insa eu conduc preventiv, nu fac jaloane sa evit un obstacol, franez din timp ca sa nu trebuiasca sa "jalonez"(asta legat de controlul masinii).
Normal ca distanta de franare scade atunci cand o faci pe cele 4 roti si ai toate franele ok, dar eu am avut tamburii/ferodourile uzati cel putin juma' de an, deci oricum franam eficient doar pe fata, deci degeaba aveam amortizoare noi...
Toate referirile mele legate de franare sunt legate de stilul meu de condus, peste 90% in linie dreapta, chiar si cand iau o curba intre blocuri franez inainte de viraj cel putin 80% astfel incat pe viraj sa accelerez sau daca-i nevoie restul de 20% frana. Daca franezi pe curba si nu ai amortizoare bune, , aleluia directie,ABS, ESP(la asta-i critic starea amortizoarelor) la viteze mari sau frane bruste (franeaza pe gheta sau zapada pe curba sa vezi la ce te mai ajuta ABS-ul chiar si cu amortizoare noi).
Inca imi sutin parerea ca un amortizor (cu precizarea, fata) uzat e mai efficient la franare decat unul nou, tocmai pentru ca masina se lasa pe fata, franarea  (depinde de greutate) e mai eficienta, dar si aderenta (la noi cu tractiune fata, avantaj) pt. demaraj, sigur diferente sunt mici si pot fi sesizate doar la condusul "la limita". Insa rolul principal al amortizorului l-as duce catre controlul directiei ci nu catre franare, dar in marketing cel mai palpabil e cel pe franare.

l.e. aia cu acvaplanarea la viteze mici m-a distrat; ce viteza? , cate tone are masina? poti acvaplana c-o corsa D la 50km/h ???
« Last Edit: August 03, 2015, 11:40:51 pm by diordache »
Corsa D 1.2 Enjoy


Offline Frodo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 162
Re: Suspensii corsa D
« Reply #216 on: August 18, 2016, 04:21:47 pm »
Deci pana la urma care sunt cele mai bune amortizoare pentru schimb?
New Corsa Enjoy 1,3 CDTI -75 CP - Silver Lighting - Achizitionat 19.12.2006

Offline Marius3113

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 67
Amortizoare , arcuri ,flanse pentru Opel Corsa D
« Reply #217 on: September 29, 2017, 08:50:19 am »
Salut! Am  tot  cautat discutii despre amortizore sau  telescoape  pentru modelul asta  Corsa D  si  nu  am  gasit  mai  nimic  decat  pentru  alte  modele de  masini, intru cat  un  amortizor  de  pe  fata a  cedat si  a  curs  uleiul  din  el, acum  masina  mi  se  pare  lasata pe  partea fata ,in  curbe se  inclina cam  mult,  cand  franez  se  lasa  de  fata mult, peste  hopuri  parca  se  stabilizeaza greu  roata  .
Daca  cineva  si-a schimbat amortizoarele  rog  sa  imi  spuna  ce  a  pus  pe  masina  , ce  marca  e  mai  buna ca fabicatie .
Ce  flanse ati  folosit  pentru  amortizoare ,originale  sau  aftremarket?
Daca  e  nevoie  sa  se  schimbe  si  arcurile odata cu  amortizoarele  , ma  gandesc  ca  dupa  10  ani  sa nu  se  fi lasat  si  ele sau  au  devenit  mai  moi.
Diferente intre amortizoare standard si  cele  heavy-duty, comportament  la  drum, fiabilitate .Din ce  am citit  cele heavy-duty ar  fi  prea  rigide dar daca  as  lasa  arcurile  vechi  s-ar compesa una  cu  alta ,insa ma  gandesc  la  bucsaraie sa  nu  fie  afectate.
Parerile pentru  suspensii Corsa D sunt total  impartite si mai  mult inclini sa  iei  decizii  singur ,asta  din  ce  am  citit si  aici  pe  forum , motiv  pentru care cer  o  parere  de la cei  multumiti  de  masina  lor  si  comportament (stabilitate)pe  partea  suspensiilor.
Pana  in  prezent  sunt  multumit  de  masina  si  ca  manevrabilitate  si  ca  stabilitate,doar  ca  a  venit  timpul  sa  ii mai  schimb cate  ceva  la  ea.
Multumesc!
« Last Edit: September 29, 2017, 09:13:08 am by Marius3113 »
Opel Corsa D 1.3 cdti 75 cp,tip motor Z13dtj

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2393
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Suspensii corsa D
« Reply #218 on: September 29, 2017, 12:35:52 pm »
Pentru flanse amortizor e topic separat, desi ar fi trebuit sa fi fost tot in topicul asta: http://www.clubcorsa.ro/index.php/topic,967.msg16065.html#msg16065

Eu, dupa ce am cautat si m-am informat, le-am pus p-astea (si sunt multumit): http://www.clubcorsa.ro/index.php/topic,4790.msg136601.html#msg136601

Offline Marius3113

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 67
Re: Suspensii corsa D
« Reply #219 on: September 30, 2017, 01:12:39 pm »
Multumesc!
Opel Corsa D 1.3 cdti 75 cp,tip motor Z13dtj

Offline crapu22

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
Re: Suspensii corsa D
« Reply #220 on: November 09, 2017, 11:18:04 am »
Salutare tuturor, asta e primul meu post pe forum. Am schimbat si eu la Corsa mea din semnatura toate cele patru amortizoare, arcurile fata, si protectiile pentru amortizoare. Pe fata am pus Bilstein respectiv  BIL 22-158475, BIL 22-158482, iar pe spate am pus amortizoare KYB. De ce? Pentru ca asa mi-au cazut mai ieftin la pret. Montajul l-am facut singur, ocazie cu care mi-am luat si un cric de 2,5 tone tip crocodil, cu garda joasa si un set de prese pentru arcuri. Amortizoarele fata m-au costat 185 lei/buc., cele spate 100 lei/buc., arcurile fata KYB 100 lei/buc. iar protectiile amortizoarelor au fost 80 lei pe fata si 60 lei pe spate. Flansele nu le-am inlocuit desi le comandasem, pentru ca nu erau cu nimic diferite de cele noi, functionau perfect - doar le-am curatat si le-am gresat. Amortizoarele au fost schimbate la 143.000 km - cele de pe spate fiind curse, un arc gasit rupt iar amortizoarele fata destul de obosite, in sensul ca le puneam la verticala singure si coborau fara sa aiba vreo greutate pe ele. Dupa inlocuire manevrabilitatea masinii este incomparabila, in sensul ca directia e mult mai precisa acum. Recomand tuturor care intentioneaza sa-si schimbe amortizoarele sa-si ia odata cu ele si protectiile pentru acestea, intrucat cele de pe masina vor fi mai mult ca sigur rupte, sau cel putin asa a fost in cazul meu, toate erau intr-o stare avansata de uzura. Masina e folosita in mare parte in regim urban, insa locul unde stau este prevazut cu un drum neasfaltat de cca 700 metri si, fiind nevoit sa-l strabat zilnic cel putin o data, acesta si-a pus amprenta asupra suspensiei si directiei. In prezent experimentez alte probleme cu electronica masinii, fapt care m-a determinat sa exclud pe viitor marca Opel din lista mea de optiuni, dar despre asta voi discuta pe topicurile dedicate, dupa ce imi ajuinge testerul din China si stabilesc exact cum stau lucrurile  :)
Corsa D 2007 1.2 Z12XEP

Offline strutzzy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3296
  • 111.000km din 12.01.2008
    • ---=== Fifi ===---
Re: Suspensii corsa D
« Reply #221 on: November 09, 2017, 11:20:32 am »
Salutare si bine ai venit pe forum! Multumim pentru informatiile impartasite.

Offline gangster

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 399
  • DJ-08-EJB
Re: Suspensii corsa D
« Reply #222 on: January 06, 2020, 09:55:07 pm »
Salutare!
Stiti unde si daca gasesc pe RO cele din poza sau extern dar sa nu fie transportul mai mult decat piesele ?

https://ibb.co/sFRtzxN
https://ibb.co/zSRFTcQ
https://ibb.co/ySFj6nt
Opel Corsa D Essentia 1.3 Z13DTJ 75 CP Diesel,Black Sapphire, plafoniera cu spoturi+spate,lumini picioare, oglinda electrocromata, cd30 mp3 AUX + GID, pilot automat, display mare intre ceasuri , AFL , proiectoare.

Offline zaahoo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 581
    • Ornament protectie bara
Opel Corsa S-D 1.2 85 CP, pilot automat, scut motor, computer bord, comenzi volan, aer conditionat, kit exterior OPC Line ,jante de 215/45 R17", faruri dayline, stopuri black cu neon si led.

Ornament protectie bara

Offline gangster

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 399
  • DJ-08-EJB
Re: Suspensii corsa D
« Reply #224 on: January 07, 2020, 08:55:01 pm »
Am gasit pe ebay dar sa dau pe transport cat e piesa sau chiar mai mult , nu 😅.
Opel Corsa D Essentia 1.3 Z13DTJ 75 CP Diesel,Black Sapphire, plafoniera cu spoturi+spate,lumini picioare, oglinda electrocromata, cd30 mp3 AUX + GID, pilot automat, display mare intre ceasuri , AFL , proiectoare.