Author Topic: Zaragoza de Aragon  (Read 107426 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2384
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #435 on: February 02, 2018, 06:05:17 pm »
Acum doua saptamani mi-a fost inlocuita pe garantie caseta de directie pe care o schimbasem in Ianuarie 2016.
Motivul a fost ca incepuse sa scoata zgomote pe drum prost. Pe langa asta, cand am schimbat capetele de bara am vazut ca bieletele de directie nu-si mentineau pozitia atunci cand le miscai. Le ridicam si cadeau, in loc sa stea fixe.
Daca la 2 ani de la inlocuire incepuse uzura, nu mai avea mult pana sa zdrangane mai tare.
Fiind inca in garantie, am facut o constatare in Decembrie si mi s-a aprobat inlocuirea.
Caseta noua este tot TRW, ca si echiparea originala, si tot remanufacturata de GM.
Dupa ce am plecat din service, am oprit intr-o parcare si am mai strans eu suruburile de la roti. Mecanicul nu le stransese bine.
Planuisem sa verific si piulitele de la capetele de bara, suruburile de la cadru motor si suruburile de jos de la coloana intermediara.
La ultima nu a folosit nici pasta blocanta (asa cum e prevazut) si nici cheie dinamometrica. Celelalte suruburi au fost stranse cu pistolul pneumatic. Unele foarte tare, altele moderat.
Asta am constatat abia ieri, cand am avut timp sa verific, pentru linistea si siguranta mea.
La capetele de bara am slabit piulitele si le-am strans cu cheia dinamometrica la cuplul prevazut.
Suruburile cadrului motor nu erau stranse egal. 4 dintre ele erau stranse moderat, ca si cele de la caseta. Le-am incercuit in poza 6.
In poza 3 se vede cum statea burduful de etansare de pe gatul cu ax al casetei. Nu fusese asezat la locul lui. L-am repozitionat eu si asta se vede in pozele 4 si 5.












Offline strutzzy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3296
  • 111.000km din 12.01.2008
    • ---=== Fifi ===---
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #436 on: February 02, 2018, 07:33:46 pm »
Trist ca la reprezentante se lucreaza ca pe marginea drumului. Ma gandesc ca trebuie sa fac distributia in curand si nu prea am nicio incredere in reprezentante.

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2384
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #437 on: February 02, 2018, 07:54:27 pm »
Da, nici eu nu prea am. Si eu ma gandeam la distributie, cand o fi s-o fac. Iti dau garantie dar cu ce te incalzeste daca risti sa distrugi motorul ?

Offline ionut96

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 282
  • DB 67 MNI
    • Facebook
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #438 on: February 04, 2018, 10:52:58 am »
Mai sunt atatea ateliere... N-or fi toti asa de praf. Ca daca e sa mergem pe ideea asta, nu mai repara nimeni masina in service.
Corsa D, 1.3 CDTI, 2008, silver lightning, inchidere centralizata, oglinzi incalzite,  jante pentru cauciucuri de vara/iarna. 2x Magnat Car Fit Style 213 50 W, Llumar 20%, JVC KW R-920BT. To be continued...

https://www.facebook.com/nanciu.ionut

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2384
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #439 on: February 04, 2018, 11:41:29 am »
Adevarat, dar ce conteaza sunt oamenii care lucreaza acolo. Nevorbind de cei nepriceputi, important e ca ei sa fie dedicati meseriei, motivati (inclusiv financiar - depinde cu cat sunt platiti) si sa-i prinzi cu chef de munca.

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2384
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #440 on: December 17, 2018, 01:28:53 pm »
Long time no see sau, cum zicea Dezbracatu' mai demult, "ce somn lung am mai dormit, voinicii mei". :D

Masinuta inca merge bine. In Noiembrie i-am facut schimbul anual de ulei si filtre si i-am vopsit jantele de vara.
Lacul si vopseaua originale incepusera sa se cojeasca, si, pentru ca nu erau lovite, le-am vopsit in camp electrostatic aici, care este aceeasi firma cu asta. Banii dati pe vopsit nu-mi ajungeau sa cumpar nici doua jante la fel dar noi. Ca sa mai schimb si aspectul, am optat pentru culoarea Gun Metal Gloss.
Cu poze o sa revin la primavara, cand o sa le pun pe masina.


Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2384
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #442 on: April 10, 2019, 06:45:02 pm »
Azi am reusit, in sfarsit, sa pun rotile de vara. Vremea e tot naspa dar mi-era mila de cauciucurile de iarna.


Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2384
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #444 on: April 11, 2019, 10:21:12 am »
Si mie-mi place. 8) Abia asteptam sa le pun pe masina, sa vad cum "dau". Am observat ca daca e lumina mai puternica au nuanta mai deschisa. La umbra, sau daca e innorat, se mai innegresc.

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2384
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #445 on: May 16, 2019, 01:39:08 am »
Luni am scapat si eu de marele stres cu inlocuirea distributiei. Nu neaparat ca trebuia s-o fac ci unde s-o fac. Am fost la revizieshop (fostul revizieopel) pentru ca, in primul rand, mi-au convenit preturile si-n al doilea rand citisem niste review-ri bune.
Am avut noroc si de un mecanic bun, ceva mai in varsta si experimentat, care n-a stat s-o lalaie si care stia inclusiv cuplurile de strangere, utilizand si chei dinamometrice.
Mi-a curatat si baia de ulei, capacul distributiei si capacul de la culbutori. Pe la 9:30 ~ 9:40 s-a apucat de treaba si in jur de 3 a fost gata. Pauza de masa este de la 12 la 1.
Service-ul isi incepe programul la 8:30. Din cauza traficului de la intrare in Bucuresti am ajuns la 8:50 dar a durat mult la receptie pentru ca doar o persoana prelua clientii.
Locatia e deprimanta, intr-o veche hala comunista, pe langa alte cladiri la fel. Parcare amenajata nu exista, este doar un drum de acces printre hale si parchezi pe unde poti. In interior au folosit spatiul la maxim, multe standuri cu elevatoare, cam inghesuite.
Peretii n-au mai vazut demult o zugraveala si e posibil ca panzele de paianjen sa fie si ele tot comuniste. ;D
Am avut parte de un comportament ciudat din partea sefului se service (sau patron, naiba stie).
M-am apucat sa ma uit la piesele comandate, venite de la magazinul lor, si am descoperit o eroare. Eu comandasem garnitura capac culbutori, marca Elring, setul care are si o-ringurile de la cele 13 suruburi. Asta gasisem la ei pe site si asta am vorbit cand am dat comanda.
Ma duc cu garnitura la receptie, vorbesc cu cel care mi-a facut receptia (un barbos mic), el cu seful (un barbos mare si tatuat), si seful ce face? Da prin statie "stop lucrare la standul" la care aveam eu masina.  :o Vai ce s-au inflamat si basicat, de parca ma dusesem cu scandal. Il intreb de ce a oprit lucrarea, pentru ca garnitura asta va fi montata abia la sfarsit si pana atunci avem timp sa lamurim problema. Nu mai stiu ce-a zis dar era vizibil iritat.
I-am spus ce comandasem si i-am aratat barbosului mic, in telefon, un snapshot cu pagina unde era garnitura la ei pe site (facusem pentru toate piesele comandate, ca sa n-am vreo surpriza). Intra si el pe site-ul magazinului si, intr-adevar, asa era. Numai ca, cica garnitura este ce trebuie dar poza era gresita. Deci a fost greseala lor, recte a celui de la magazin, cu care vorbisem cand am facut comanda. Atunci de ce figurile alea?!   OK, le spun ca eu p-aia din poza o comandasem si o vreau. Seful imi spune ca o sa ma coste 100 lei in plus, pe langa 53 lei cat era cea care venise. Deci 153 lei setul de garnitura capac plus o-ringuri suruburi. Am acceptat si gata.
Acasa am cautat cat costa acel set si l-am gasit la 93 lei aici si la 95 lei aici. Deci m-au pacalit cu ~ 60 lei. Am gasit si cu putin peste 100 lei dar nicaieri nu este 153 lei, in conditile in care ei au printre cele mai ieftine piese.
La sfarsit, cand a trebuit sa platesc, barbosul mare si tatuat mi-a zis ca sunt un client dificil si pretentios, si ca n-a vazut asa de multa neincredere la nimeni. Eu stiu ca increderea se castiga, nu se ofera garantat, din oficiu. De ce as avea incredere in unii pe care i-am cunoscut atunci?!
Cica: "ati vazut ce mecanic v-am dat, cum a lucrat si cum a curatat piesele". Da, jos palaria, dar nu asa ar trebui sa lucreze toti? Adica exista riscul sa-mi fi dat un mecanic mai nepriceput dar s-o fi gandit sa-mi dea unul bun pentru ca vin din alt oras si poate asa isi vor face si reclama.
M-am simtit ca in Seinfeld, faza cu nazistul cu supa. Pentru cine nu stie, merita vizionarea: https://www.youtube.com/watch?v=1jSTiKHOFEI
Zugraveste destul de bine atmosfera si comportamentul de acolo. Cam asa ar vrea ei sa te porti, altfel... "No service for you".
Au si la intrare o placa pe care scrie ca-si permit sa-si selecteze clientii.  :-\
Una peste alta, operatia a reusit, pacientul n-a murit si eu sunt multumit. Motorul suna altfel, mai frumos.
Manopera si piesele luate de la ei m-au costat 1796 lei. M-am dus eu cu uleiul Eneos, filtrul de ulei, antigel Hepu concentrat si apa distilata. Ei nu au Eneos, si GM Dexos 2 nu mai pun. Antigelul GM, gata preparat, il au prea scump. Stiau ca o sa vin eu cu ele dar, la receptie, barbosul mic a inceput sa ma intrebe de ulei. Ca cine-l face, daca e certificat, omologat, ca ei ofera garantie 2 ani la lucrare si ca. vezi Doamne, motorul se poate strica din cauza uleiului.
I-am spus ca are norma GM Dexos 2 trecuta pe el dar tot insista. S-a lamurit pana la urma.

Piesele:
- Kitul de distributie GM (complet) nu a avut intinzatorul de lant de tip nou, cel cu camera in care intra uleiul marita. Este identic cu cel din fabrica, de pe masina. I-am spus si mecanicului asta, i-am aratat si poza, dar a zis ca n-a auzit de asa ceva. Codul intinzatorului nou este GM 55562235 / Opel 636059. Exemplu aici
Este GM, are codul pe el dar scrie si INA. Cel vechi, care este in kit si pe care-l am si eu, este GM 55352909 / Opel 5636457.
http://www.revizieshop.ro/opel-corsa-d/kit-distributie-opel-corsa-d/kit-distributie-lant-opel-corsa-d-corsa-c-meriva-tigra-b-astra-g-astra-h-agila-a-gm-p-23824

- Pompa de apa am luat Hepu (care face echiparea originala de fabrica) si, pe langa garnitura ei, vine si cu garnitura pentru termostat (care trebuie si ea schimbata).
La ei pe site este asta:
http://www.revizieshop.ro/opel-corsa-d/racire-motor-si-climatizare-opel-corsa-d/pompa-apa-opel-corsa-d-hepu-p-26344
Codul Hepu P334T inseamna ca vine si cu senzor temperatura antigel.
Ce n-am gasit pe site dar au, este Hepu P334 (la 370 lei), adica fara senzor dar cu gaura filetata pentru el. Eu aveam senzorul nou, schimbat de cand cu problema la pornire.
Dar, din moment ce poti veni si tu cu piese, se poate cumpara aceeasi pompa, la 246 lei, de exemplu, de aici:
http://www.turboexim.ro/pompa_apa/hepu/opel/corsa_d/19723/10107/10107/2156416
Deci, mult mai ieftin!

- Garnitura capac culbutori, cea si cu o-ringuri pentru cele 13 suruburi, era aici:
http://www.revizieshop.ro/piese-auto-opel-astra-g/motor-si-ambreiaj-opel-astra-g/garnitura-capac-culbutori-opel-astra-g-zafira-a-astra-h-corsa-c-corsa-d-elring-p-25941
Am vorbit mai sus de ea si am pus si un link.

- Garnitura baie se ulei am luat Victor Reinz, care face echiparea originala de fabrica:
http://www.revizieshop.ro/piese-auto-opel-astra-g/motor-si-ambreiaj-opel-astra-g/garnitura-baie-ulei-opel-astra-g-zafira-a-astra-h-corsa-c-corsa-d-victor-reinz-p-25939

- Garnitura capac distributie tot Victor Reinz:
http://www.revizieshop.ro/opel-agila/motor-si-ambreiaj/garnitura-capac-distributie-opel-agila-corsa-c-meriva-tigra-b-astra-g-astra-h-victor-reinz-p-23842

- Simering pompa de ulei, GM:
http://www.revizieshop.ro/opel-corsa-c/motor-si-ambreiaj-opel-corsa-c/simering-pompa-de-ulei-opel-corsa-c-corsa-d-astra-g-gm-p-25943

Offline strutzzy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3296
  • 111.000km din 12.01.2008
    • ---=== Fifi ===---
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #446 on: May 20, 2019, 12:48:49 pm »
Eu m am certat cu ei, am pus review pe google maps. Confirm si eu atitudinea lor.

Merci mult pt indicatiile pieselor.

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2384
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Zaragoza de Aragon
« Reply #447 on: May 20, 2019, 11:39:40 pm »
Cu placere! Le-am pus ca sa fie de ajutor si altora. Uite si aici kit original distributie, la 670 lei.
Iti citisem review-ul.