Author Topic: Temperatura lichid de racire  (Read 6502 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline uzyflorin

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #15 on: March 07, 2015, 09:50:44 am »
La 108 grade cand a plecat ventilatorul am scos mufa de la rezistenta de pe radiator, ventilatorul sa oprit, am bagat mufa la loc ventilatorul a pornit. Deci rezistenta de treapta 1 functioneaza. Se poate seta pornirea ventilatorului pe treapta 1 cand temperatura ajunge la 100 de grade?
Corsa D 111; 1.2 cc; 86 cp B-219-UZY
A12XER

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2383
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #16 on: March 07, 2015, 03:16:34 pm »
Apa fierbe la 100C, dar lichidul de racire din instalatie nu e apa.
Antigelul are un punct de fierbere mai ridicat, in functie de concentratia lui din lichidul de racire, adica de proportia dintre apa si antigel din compozitie.
108C nu e mult si n-ai de ce sa-ti faci griji.
Daca termostatul sau senzorul de temperatura lichid racire n-ar functiona cum trebuie, ai avea si alte probleme/simptome/manifestari la motor.

Offline criss_florin

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #17 on: December 12, 2016, 06:14:51 pm »
Salut!

Am o problema cu un Opel Corsa D A12XER:

Ventilatorul de pe radiatorul de racire al apei din motor nu porneste decat foarte putin pe treapta 1. Temperatura apei din motor se duce spre 110-112 grade Celsius, moment in care intra in modul-avarie: ventilatorul porneste pe viteza maxima pentru cateva minute, pana temperatura scade la 110 grade si apoi se opreste.

Am schimbat termocupla (spirala verde) de langa radiator si dupa schmibare face la fel. Este posibil sa fie termostatul de pe radiator dus? Cum pot verifica asta?

Multumesc!

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2383
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #18 on: December 12, 2016, 07:06:43 pm »
Dupa simptomele descrise ti-as fi zis ca e de vina termocupla, dar zici ca ai schimbat-o. Ea e respunzatoare de treptele de turatie ale ventilatorului.
Daca temperatura antigelului scade doar pana la 110 grade nu e bine, ventilatorul trebuie sa se opreasca atunci cand se ajunge la 95 grade.
Poate trebuie sa verifici si termostatul, sa lucreze bine. Poate senzorul de temperatura lichid racire (antigel) transmite si el o temperatura eronata.

Offline criss_florin

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #19 on: December 12, 2016, 07:53:54 pm »
Cum as putea sa verific termostatul fara sa-l demontez de pe masina? Am inteles ca daca il demontez trebuie sa re-completez cu lichid de racire si e mai complicat (adica daca tot il demontez, il si schimb).

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2383
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #20 on: December 12, 2016, 08:09:11 pm »
Eu nu l-am verificat si nici nu stiu vreo metoda concreta, pentru ca inca nu m-am lovit de problema asta.
Vezi si tu cum au facut altii: https://www.google.ro/?gws_rd=ssl#q=verificare+termostat+auto
sau in service.
Nu stiu daca e sau ar putea fi de vina termostatul sau senzorul de temperatura antigel pentru problema pe care o ai, era doar o sugestie, ce sa verifici.

Offline criss_florin

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #21 on: December 12, 2016, 09:52:09 pm »
Am incercat o verificare "manuala" si am constatat urmatoarele:

- pana pe la 80 de grade C furtunul dintre termostat (motor) si baza radiatorului se incalzeste in acelasi ritm cu motorul (apa).
- dupa 80-90 de grade C furtunul acela se raceste, temperatura in motor creste pana pe la 110 grade C
- pe la 110 grade C furtunul care iese din radiator la capatul opus termostatului se incalzeste (frige) si atunci porneste ventilatorul in modul de avarie (viteza maxima si "huruie").

Am "muls" cu mana furtunul dintre termostat si radiator pana s-a incins (apa calda a inceput sa curga) si temperatura pe bord s-a dus pe la 95-98 de grade (normal).

Undeva intre 90 si 110 grade C incepe sa se incinga furtunul dintre iesirea din radiator si motor, moment in care ventilatorul porneste pe viteza normala, deci termocupla lucreaza (cred). Dar cred ca acel furtun se incinge pentru ca apa din motor deja "urca" pe el in sens invers, din moment ce furtunul din termostat este rece (apa nu "curge" din motor prin el).

Dupa cum se preconizeaza lucrurile, termostatul meu lucreaza "pe invers" ;D .

Puteti sa ma ajutati cu un cod de piesa ca sa-l comand si sa-l inlocuiesc?


PS: am de vanzare o termocupla noua...  ::)


Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 842
  • 131.500km din 01.11.2008.
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #23 on: December 14, 2016, 04:10:38 pm »
Acum vreo 2-3 saptamani am lasat norisorul la vopsitorie(DiBas Fundeni), iar de acolo mi-au dat o masina la schimb. Un Opel Corsa D facelift fabricatie 2014 si vreo 26.000 km. Cred ca era vorba tot de A12XER deoarece avea motorul de 86CP.

Pe langa motorul mai zgomotos decat al meu si parca o idee mai fasneata la plecarea de pe loc decat a mea(Z12XEP), am sesizat in meniul ascuns ca temperatura la antigel nu statea ca la mine in mod normal intre 88-92 grade, ci mai curand pe la 102-107 grade. Mai intreaba si pe altii cu acelasi cod de motor ca al tau, ce temperatura este afisata in meniul ascuns la antigel. Eu am urmarit temperatura antigelului vreo 2-3 zile la rand, ceea ce m-a dus cu gandul ca poate asa este la A12XER.
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.

Offline criss_florin

  • Newbie
  • *
  • Posts: 4
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #24 on: December 23, 2016, 08:26:42 pm »
Am descoperit problema si am remediat-o in service la Radacini:
Pompa de apa - s-a rupt ceva in interior si nu mai circula apa in motor. Au schimbat pompa de apa si acum merge ok.

Da, in meniul din bord aveam undeva la 115 grade celsius cand intra ventilatorul in modul de avarie, dar apa necirculand in motor, se incalzea pana la 120-125 grade. Singura metoda sa nu supra incing motorul era sa-l tin turat pe la 2000 de ture, probabil ca atunci pompa reusea sa plimbe cat-de-cat apa prin motor, pentru ca reuseam sa-l cobor chiar pana pe la 90-95 de grade.

Acum, cu pompa schimbata, pot spune ca motorul A12XER sta intre 104 si 107 grade, se pare ca este regimul normal pentru acest motor datorita geometriei variabile a distributiei.

Offline uzyflorin

  • Newbie
  • *
  • Posts: 6
Re: Temperatura lichid de racire
« Reply #25 on: June 13, 2019, 08:44:07 pm »
Am o mare rugaminte. Cine poate sa imi spuna care este diferenta dintre termostat si carcasa (corp) termostat lla un motor A12xer. Precizez ca termostatul este in partea stanga fata iar corpul termostat este pe paetea dreapta langa filtru de ulei. In corpul termostatului se gaseste senzorul de temperatura lichid racire. Se poate crapa acel corp de pe partea dreapta sau trebuie schimbata garnitura?.
Multumesc
Corsa D 111; 1.2 cc; 86 cp B-219-UZY
A12XER