HomeHelpSearchLoginRegister

Welcome, Guest. Please login or register.
October 26, 2014, 01:48:43 am

Login with username, password and session length
Search

News
Acum puteti sa contactati echipa de moderatori/admini pe yahoo messenger la id-ul: clubcorsa_ro .

Stats
130860 Posts in 5707 Topics by 5455 Members
Latest Member: kox
+  Club Corsa
|-+  CORSA
| |-+  Corsa D (Moderators: strutzzy, Mqwerty)
| | |-+  la ce turatii se schimba vitezele?
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Go Down Print
Topic: la ce turatii se schimba vitezele?  (Read 16454 times)
ecstrim
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 731


capsunar


WWW
« Reply #75 on: March 20, 2008, 06:12:10 pm »

Are dreptate e-man in privinta treptei 2 si 1, de aceeasi problema ma lovesc si eu: se intampla sa te apropii cu 20 la ora de o intersectie unde ai cedeaza trecerea, la viteza aia ai timp sa te asiguri si vezi ca te poti baga daca ii dai un pic de talpa. Dar, in treapta a doua la 20 la ora nu ai pic de "zvac" si risti sa te pomenesti cu cineva in portbagaj, iar la viteza aia nu poti sa schimbi intr-a-ntia unde ai avea forta necesara unui demaraj suficient de rapid. Astfel, esti obligat ori sa reduci muuuult viteza pana iti intra treapta 1, ori sa iesi cu a doua si sa simti pewlile cum zboara pe la urechi  Cheesy de la cei pe care ii incurci. Desigur, mai e si varianta 3, s-o lasi intr-a doua si sa calci usor ambreiajul, dar astfel provoci uzura prematura a acestuia din urma.

De aceeasi chestiune se plang si corsarii din italia.
Logged

Astra J 2.0 CDTI - Sport - White

Mama isi dojeneste fiul: - Aha, deci in Spania nu vrei, in Italia nu vrei, fotbal nu stii sa joci... bine ma, atunci dă la facultate... să ajungem rasul blocului!!!
e-man
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 235



« Reply #76 on: March 20, 2008, 08:35:06 pm »

Aha deci nu sunt singurul care am observat treaba asta.
Sincer mi se pare o nebunie sa urc atat de mult in ture in treapta 2 dar bineteles ca am incercat si asta si de cateva ori mi s-a intamplat sa nu vrea sa intre la turatia asta in 3 pur si simplu nustiu de ce refuza sa intre alte ori trage ea schimbatorul si intra fest la fel de ciudat cum uneori nu vrea, si mentionez ca sunt iute de picior si mana la schimbari de treapta.
Logged

Ex: Corsa D,1.3 CDTI 75 cp, Essentia Dotari Enjoy (means full of shit), Lancelot........Aka Prikindela...finally got rid of it
Ex: Mercedes "S" 500SE W126,184kw V8, full electric, BlackSea,15"/215 wheelz......Aka za Thank...RIP, died in a horrific accident
Audi A4 B78E 2,0TFSI, 148kw, Star grey, indeed will beyond any limit.
bab_miel2000
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 96


Ya ba da ba duuu


« Reply #77 on: March 20, 2008, 08:54:34 pm »

eu am avut un renault megane pe benzina si la fel e cu treapta 1.si am condus si peugeot 206 motorina si e la fel.e o treaba generala
Logged

1.3 CDTI 75CP 5 USI black saphire ENJOY + CD30MP3 + AC + FARURI CEATA + OGLINZI INCALZITE + SCUT + SUPORT OCHELARI
MIHAITZA
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 722


B 15 JMD


« Reply #78 on: March 21, 2008, 09:43:24 am »

am 4000 si ceva de km.am observat ce a zis e-man,nu intra in a 1-a daca aveam ceva viteza sau daca intra,intra foarte greu.acum ori m-am obisnuit eu cu cutia,dar nu cred, intra mai usor in  a 1-a.eu zic ca s-a mai lasat cutia de viteze
Logged

EX       
PUG 307 1.6HDI   B-158-JMD
e-man
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 235



« Reply #79 on: March 21, 2008, 12:43:34 pm »

 Stiu si eu de acesta regula si e bine venita din multe motive legata de treapta 1 si sincer toate masinile conduse pana acum faceau acest lucru indiferent de marca si Ford, si Mercedes si VW, numai ca aici e problema ca altfel nu-mi sarea in ochi si traiam linistit, este momentul acela cand motorul e mort datorat lipsei de elasticitate din cauza cuplului nominal al motorului fara turbo fara nimic si a faptului ca si sub 20 km sau mai bine zis 15 km refuza sa intre.
 Dar am observat in ultima vreme ca s-a mai lasat si si-a dat drumu si de multe ori numai trebuie sa schimb practic a inceput sa furnizeze suficient cuplu si in treapta 2 la 20 de km la 1000 rpm.
Ca un mic exemplu de elasticitate si plaja de cuplu si turatie foarte bine corelata cu rapoartele cutiei, l-am observat la un Vw Passat din 95 motor de 1,8, cu masina respectiva puteai sa mergi fara   probleme in tr 5 si cu 40 la ora si cu 160, de multe ori mergand la drum lung cu ea cei care mergeau cu mine imi spuneau "bai nene zici ca mergi cu automata, n-ai de gand sa mai schimbi vitezele ", dar pur si simplu nu era nevoie, la drum intins o bagai in treapta 5 si mai schimbai vitezele cand facea opririi atat, iar cuplu furniza de la 1200 rpm pana la 140 fara nici o problema si calumea nu oricum.

Nu se accepta prescurtari tip chat!Te rog sa citesti regulamentul.Multumesc.
« Last Edit: March 21, 2008, 12:54:05 pm by TDR » Logged

Ex: Corsa D,1.3 CDTI 75 cp, Essentia Dotari Enjoy (means full of shit), Lancelot........Aka Prikindela...finally got rid of it
Ex: Mercedes "S" 500SE W126,184kw V8, full electric, BlackSea,15"/215 wheelz......Aka za Thank...RIP, died in a horrific accident
Audi A4 B78E 2,0TFSI, 148kw, Star grey, indeed will beyond any limit.
zuzakky
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 33



« Reply #80 on: March 22, 2008, 07:42:40 pm »

e-man-ule am o masina la fel ca a ta, pana si culoarea , vad ca dai tot felu de explicatii si nu prea esti multumit de masina ta. daca ai observat turbo intra la 2000 si nu are un "zvac" asa puternic intrucat trebuie sa recunoastem ca e un motor mic si nici chiar asa de puternic. eu schimb foarte usor 1-2   2-1 si in a 3-a a intrat de fiecare data. acum am 7500 km si sunt multumit. nu stiu daca ai observat dar si acest tip de masina merge foarte bine in viteza a 5-a cu 60 -70 la ora pana la 165, cal putin asa am mers eu, iar la drum lung nu e nevoie sa schimbi vitezele asa de des. in oras schimb la 2200rpm si de multe ori cand am ocazia, merg cu ea pe liber, daca mai am 100 -- 200 metri pana la semafor. nu e nevoie sa o tin in viteza si sa intre frana de motor, ca de aia am pedala de frina.  Wink
Logged

1,3 cdti 75 cp, enjoy,lancelot, ac,mp3,
bab_miel2000
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 96


Ya ba da ba duuu


« Reply #81 on: March 22, 2008, 08:05:26 pm »

zuzakky , dak o lasi in viteza pana la 1000,iti salvezi si franele si o sa faci si un consum mai mic,deoarece in frana de motor ai consum 0%.Salut
Logged

1.3 CDTI 75CP 5 USI black saphire ENJOY + CD30MP3 + AC + FARURI CEATA + OGLINZI INCALZITE + SCUT + SUPORT OCHELARI
Bogdaniel
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 37


« Reply #82 on: March 23, 2008, 04:15:52 pm »

Mai fratilor ,de la inceput va spun ca habar n-am de motoare,de aceea pun si eu o intrebare in urma spuselor mai multora dintre voi cum ca in frana de motor consumul de carburant e 0 : cum se poate acest lucru atat timp cat motorul functioneaza ? Oare pentru a se "invarti" nu-i trebuie amestecul de benzina(motorina) si aer? De ce la relanti consuma iar in frana de motor nu ,desi in ambele situatii motorul functioneaza?Imi cer scuze daca am iesit cumva din topic dar aici am intalnit,asa cum am spus mai sus,problema aceasta cu lipsa consumului la frana de motor.
Logged

Corsa 1,4 Enjoy 5 usi , Lancelot
Stefan
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 848



WWW
« Reply #83 on: March 23, 2008, 05:01:14 pm »

   Este normal sa iti consume 0 in frana de motor. Cand mergi in frana de motor (cu ambreiajul ridicat) motorul este legat de roti prin cutia de viteze, astfel motorul se invarte pentru ca se invart si rotile, dar franeaza pentru ca opune rezistenta. ECU vede treaba asta si iti taie alimentarea pentru a face economie. La relanti (cu ambreiajul apasat) motorul nu este legat de nimic, astfel are nevoie de benzina/motorina ca sa nu se opreasca.
Logged



strutzzy
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2937


80.000km din 12.01.2008


WWW
« Reply #84 on: March 23, 2008, 09:31:56 pm »

De acord cu explicatia data de Stefan, insa personal nu cred ca nu consuma NIMIC. Eu cred ca merge cu un amestec combustibil / aer mai saracit decat in cazul relantiului.

E interesant articolul Engine Braking de pe Wiki.
Logged

SMS
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 2230


Bucuresti


« Reply #85 on: March 27, 2008, 01:24:50 pm »

Ipotetic vorbind:
Luam un druuuuuuum lung si orizontal si drept. Masina merge pana ramane fara benzina si se opreste motorul, apoi si ea... din cauza frecarii cu drumul. - sper ca nu contesta nimeni asta.

Luam acelasi drum luuuung si drept, dar in panta de data asta. Cu motorul pornit, putin abenzina in rezervor si cu frana de motor.

Daca teoria cu consum ZERO ar fi adevarata, atunci la terminarea benzinei din rezervor si lasand masina in viteza, ar trebui ca motorul sa nu se opreasca. Cum testam asta?

Sau putem verifica cumva cu un tester conectat la masina in timp ce merge si vedem ce benzina trece prin injectoare sau timpii de aprindere... sau ceva?
Logged

SMS Corsa D Enjoy, 5u, 1.4, AC, Proiectoare, CD30MP3, Tempomat+BC, DRL, Scut, Black Sapphire, Oglinzi electrice, ESP, 16" (vara) + 15" (tabla, iarna), RX65e, Alan 48 Plus Multi, ML145
si 168.000+ KM din 25.08.2007
Caut service (serios, priceput si ma lasa langa masina)in Buc.
bab_miel2000
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 96


Ya ba da ba duuu


« Reply #86 on: April 14, 2008, 11:29:39 am »

Stefan Rules Grin Si eu m-am contrazis cu niste prieteni si mi-au dat dreptate pana la urma cu consumul 0 %
Logged

1.3 CDTI 75CP 5 USI black saphire ENJOY + CD30MP3 + AC + FARURI CEATA + OGLINZI INCALZITE + SCUT + SUPORT OCHELARI
=RLK=
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 1410


B 33 RLK si B 41 RLM


« Reply #87 on: April 29, 2008, 12:08:35 pm »

Sportiv? Schimbat la 3000-3800 rpm?  Roll Eyes
Ce naiba sa mai zic eu: schimbat la 7000 rpm si 120 km/h intr-a treia? Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes
Logged

Opel Corsa 5 usi 1.2 80 CP, Black Saphire, interior Asia Blue - B 33 RLK
Kia Cee'd 1.4 109 CP, So Red - B 41 RLM
anemofis4
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 570


IF 85 DAV,62.000 km pana acum


« Reply #88 on: April 29, 2008, 02:06:34 pm »

parca se opreste pe la 6000rpm Roll Eyes
Logged

Sly
ex-username: dinand
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 307



« Reply #89 on: April 29, 2008, 02:14:53 pm »

@ =RLK=: 3800 - 4000 pt 1.3 diesel e destul de sportiv. Oricum cuplul maxim si puterea maxima la diesel e la 4000 RPM deci mai sportiv de atat nu se poate.
PS: cred ca ai gresit topicul. Nu e Top consumuri - benzina. E Top consumuri - diesel  Grin Grin Grin
Logged

Corsa 1.3 CDTI 75CP...nervoasa
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9 Go Up Print 
« previous next »
Jump to:  

Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC