HomeHelpSearchLoginRegister

Welcome, Guest. Please login or register.
August 22, 2014, 12:58:31 am

Login with username, password and session length
Search

News
Ai vazut o Corsa pe strada si vrei sa-i cunosti proprietarul? Lasa-i un fluturas ClubCorsa. Gasesti aici modelul.

Stats
130384 Posts in 5680 Topics by 5367 Members
Latest Member: irshad
+  Club Corsa
|-+  CORSA
| |-+  Corsa A+B (Moderators: sabin, grinpiss, dj-91-unu)
| | |-+  Nu iese termocupla din radiator
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Topic: Nu iese termocupla din radiator  (Read 2658 times)
danpet
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 271


« on: May 31, 2010, 08:34:20 pm »

Am incercat sa sa schimb termocupla,care e defecta.Tragand tare cu o cheie de 30,cu chiu cu vai a inceput sa se miste,dar din pacate,se invarte in gol.
A mai patit cineva? Norocul meu ca nu curge apa din radiator (nu are antigel),dar picura putin la presiune mai mare,cand trece de 92-95oC
Vreun sfat?
Logged

Corsa B,motor C14NZ 60CP,4/5 usi '94
killer17
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 121


« Reply #1 on: May 31, 2010, 11:22:11 pm »

ai incercat inainte sa tragi de suruburi sa dai cu spray degripant?
Logged

BMW E36 316i `95
Dacia Logan 1.6 `05
Ex. Opel Corsa B 1.2i `94
danpet
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 271


« Reply #2 on: June 02, 2010, 06:18:40 am »

Nu exista suruburi.Termocupla e ea insasi un surub mare.
Regret acum ca nu am dat cu spray inainte si nu am stiut ca lateralele radiatorului sint din plastic.Poate ca nici spray-ul n-ar fi ajutat,dar trebuia incercat...
N-am timp acum sa demontez radiatorul,dar am in minte cateva solutii...va tin la curent.Se pare ca n-a mai patit nimeni asa ceva.
Logged

Corsa B,motor C14NZ 60CP,4/5 usi '94
reenicku
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 109



« Reply #3 on: June 03, 2010, 09:58:01 pm »

la mine a iesit foarte usor, doar ca a fost sparta si cred ca am nevoie de alta. Daca are cineva si ma poate ajuta...
Logged

Corsa B 1.0 2000
vn04acf
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 333


Lucian Maximus.


« Reply #4 on: June 14, 2010, 04:59:55 pm »

mie nu imi porneste electro-ventilatorul la 96-98 de grade, cum pornea normal...sa fie de la termocupla? daca o desfac, eu ce pot repara la ea?
Logged

Opel Astra F, 1.7 TD, x17dtl, 5usi - AR 089148
danpet
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 271


« Reply #5 on: June 14, 2010, 11:16:55 pm »

Termocupla nu se repara,se schimba.Daca nu sint contacte oxidate la conector,verifica daca facand scurt (cu o sarma (agrafa)) iti porneste ventilatorul (evident cu contactul pus).
Mai trebuie verificat daca termostatul nu e blocat pe inchis:daca radiatorul e fierbinte,atunci termostatul e ok (a deschis) si termocupla ar trebui sa faca contact si sa pornesca ventilatorul.
La Corsa,termocupla cupleaza la 100oC si decupleaza la 95oC (asa scrie in manualul de service).

Eu mi-am pus temporar (pana voi reusi sa scot termocupla defecta),un intrerupator manual la bord,de unde pornesc si opresc ventilatorul,prin intermediul unui releu,montat langa ventilator,asta pt ca ventilatorul ia 6A in functionare si peste 10A la pornire.
Ca sa nu trag fire in plus,am folosit un fir al masinii,de la sistemul de reglare electrica a farurilor.La a mea nu am motorase la faruri si nici reostatul de reglaj,dar masina are instalatia facuta si mufele in aer.Cred ca ii voi pune si motorase candva.
Logged

Corsa B,motor C14NZ 60CP,4/5 usi '94
vn04acf
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 333


Lucian Maximus.


« Reply #6 on: June 15, 2010, 12:10:06 am »

pai eu daca imi fac la fel, intrerupator la bord, si nu pun niciun releu ce se intampla?
Logged

Opel Astra F, 1.7 TD, x17dtl, 5usi - AR 089148
danpet
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 271


« Reply #7 on: June 15, 2010, 07:58:20 am »

E incomod,ca trebuie sa fii atent la termometru si sa actionezi manual ventilatorul.Termocupla facea treaba asta automat.La mine mai merge si nevastamea cu masina... Undecided
Daca ai reglaj electric al inaltimii farurilor (ai?) nu poti folosi firul (masinii) pe care l-am folosit eu,asa ca va trebui sa tragi 2 fire de la intrerupatorul din habitaclu pana la mufa termocuplei.Daca nu pui releu,curentul termocuplei va trece prin acele fire si prin intrerupator,deci,firele trebuie sa fie mai groase (1,5mm2 sectiune),iar intrerupatorul de curent mai mare (peste 16A).Cu releu,curentul mare trece doar prin releu.
Termocupla face contact la masa cand trebuie sa porneasca ventilatorul.
Dac vrea cineva detalii (schema),sa spuna.
Sint curios daca toate Corsele care nu au faruri electrice,au instalatia (cablajul) pt aceasta functie,sau la a mea i-a schimbat cineva farurile? La mine,pe cablurile ce vin la faruri,am cate o mufa cu 3 fire,care atarna neutilizata (e pentru motorase),iar in bord,sub capacelul de plastic care e pus in loc de potentiometru,am mufa pt potentiometru.
Logged

Corsa B,motor C14NZ 60CP,4/5 usi '94
bv69tzk
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 625



« Reply #8 on: June 15, 2010, 09:39:27 am »

Termocupla nu se repara,se schimba.Daca nu sint contacte oxidate la conector,verifica daca facand scurt (cu o sarma (agrafa)) iti porneste ventilatorul (evident cu contactul pus).
Mai trebuie verificat daca termostatul nu e blocat pe inchis:daca radiatorul e fierbinte,atunci termostatul e ok (a deschis) si termocupla ar trebui sa faca contact si sa pornesca ventilatorul.
La Corsa,termocupla cupleaza la 100oC si decupleaza la 95oC (asa scrie in manualul de service).

Eu mi-am pus temporar (pana voi reusi sa scot termocupla defecta),un intrerupator manual la bord,de unde pornesc si opresc ventilatorul,prin intermediul unui releu,montat langa ventilator,asta pt ca ventilatorul ia 6A in functionare si peste 10A la pornire.
Ca sa nu trag fire in plus,am folosit un fir al masinii,de la sistemul de reglare electrica a farurilor.La a mea nu am motorase la faruri si nici reostatul de reglaj,dar masina are instalatia facuta si mufele in aer.Cred ca ii voi pune si motorase candva.
:O:O:O sa porneasca la 100 de grade? poi la 100 iti fierbe motorul :|
Logged

corsa B , 1995  motor - x12sz , 1.2  ,45 Cp , 3 usi
danpet
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 271


« Reply #9 on: June 15, 2010, 10:27:19 am »

Asta la Daciile vechi.La masinile moderne,agentul de racire e sub presiune,astfel ca apa fierbe la temperatura mai mare,aproximativ 110oC.Vezi ca scala termometrului e practic intre 90 si 100oC,iar zona rosie incepe la 105oC.
Logged

Corsa B,motor C14NZ 60CP,4/5 usi '94
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to:  

Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC