HomeHelpSearchLoginRegister

Welcome, Guest. Please login or register.
September 30, 2014, 08:54:30 am

Login with username, password and session length
Search

News
Ai vazut o Corsa pe strada si vrei sa-i cunosti proprietarul? Lasa-i un fluturas ClubCorsa. Gasesti aici modelul.

Stats
130718 Posts in 5698 Topics by 5423 Members
Latest Member: b222lmk
+  Club Corsa
|-+  CORSA
| |-+  Corsa C
| | |-+  Diesel (Moderators: haynesden, corsalex)
| | | |-+  Tutorial: Curatare EGR si admisie la Z13DT
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Topic: Tutorial: Curatare EGR si admisie la Z13DT  (Read 6777 times)
bluecorsa-PDG
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 51

AG 86 PDG


« on: August 11, 2010, 03:02:10 pm »

Tutorial curatare egr si galeria de admisie la motorul z13dt

De la inceput spun ca nu am foarte multe poze pentru ca nu am avut pe nimeni care sa ma ajute si dupa ce m-am murdarit de negreala si in gura, ca sa zic asa numai de poze nu imi mai ardea mie, si oricum din cauza pozitiei nici poze nu se pot face cu piesele montate. Incerc sa explic cat se poate de detaliat.

Materiale necesare: set chei torx(neaparat biti) care se cupleaza la un cricket, cleste papagal pt coliere,surubelnita cu biti, o cheie multifunctionala,un spray WD40, 2litri de benzina, 2 litri de decarbusolv, un lighean, o pensula, o periuta de dinti, multe carpe si rabdare.
 http://img188.imageshack.us/img188/8522/imag042.jpg http://img638.imageshack.us/img638/4230/imag043.jpg http://img571.imageshack.us/img571/8053/imag044.jpg http://img443.imageshack.us/img443/9833/imag045r.jpg http://img808.imageshack.us/img808/906/imag046.jpg http://img825.imageshack.us/img825/629/imag047.jpg http://img823.imageshack.us/img823/1992/imag048.jpg
In primul rand se desface borna de plus de la baterie, ca eu mi-am dat seama tarziu si am dat la masa cu electromotorul, se poate arde ceva, si capacul de la motor, cel pe care scrie ecotec, prin tragere in sus de el.

Se incepe cu demontarea filtrului de motorina cu tot cu suportul sau, pentru asta se desfac cele trei conducte de motorina cuplate la filtru, (fiecare conducta are cate doua clapete care trebuiesc impinse simultan si apoi prin tragere de conducta) se desface mufa electrica de pe filtru si se scoate filtrul prin ridicare.
 http://img191.imageshack.us/img191/3492/imag029.jpg http://img443.imageshack.us/img443/6027/imag028y.jpg
Se desfac cele 2 piulite care tin suportul de la filtrul de motorina si clipsurile care fixeaza conductele si cablurile de suportul filtrului, dupa aceasta operatiune trebuie sa iasa suportul filtrului, daca nu are loc de vasul de expansiune se desface clema metalica situata in dreapta vasului de expansiune cu o surubelnita prin fortare pana sare, ( fiecare o desface cum crede de cuviinta) apoi se poate misca vasul si se scoate astfel suportul filtrului.
 http://img251.imageshack.us/img251/6930/imag032z.jpg http://img237.imageshack.us/img237/7966/imag030.jpg http://img96.imageshack.us/img96/3705/imag031j.jpg http://img62.imageshack.us/img62/1487/imag006s.jpg
Se scoate mufa de la egr, mufa de la senzorul de presiune aer admisie si daca se considera ca incurca si alte 2 mufe de la rampa comuna de injectie, are mufe in ambele capete, eu le-am scos pe toate.
 http://img716.imageshack.us/img716/8320/imag035.jpg
Se desface colierul de la furtunul de aer, cel de dupa debitmetru, se urmareste traseul furtunului si se desface furtunul care duce gazele de carter si cel din capul distributiei.
http://img405.imageshack.us/img405/2979/imag034a.jpg http://img717.imageshack.us/img717/4382/imag024n.jpg http://img824.imageshack.us/img824/3114/imag039f.jpg
In locul lasat liber de filtrul de aer se observa furtunul de turbo care se conecteaza la galeria de admisie prin 3 suruburi torx, se desfac acestea si se departeaza bine furtunul, eu am desfacut inca un surub care tine acest furtun apropiat de motor, e situat undeva sub ecu si mai spre stanga.
Apoi se desfac cele 3 suruburi tot torx care tin electromagnetul egr-ului si se scoate acesta afara. Imediat sub electromagnet se observa 3 furtune cam de 15 mm diametru, primul care e fixat printr-un colier de unica folosinta pe care l-am distrus si inlocuit ulterior, aveti grija ca de aici curge antigel, eu am infundat teava pe care se cupleaza furtunul cu o carpa, se observa ca celelalte 2 furtune au coliere care se desfac cu un cleste papagal, eventual pt facilitarea pozitiei se roteste furtunul pe teava pana ne convine pozitia. Clestele e bine sa aibe o coada mai scurta din lipsa de spatiu.
Se observa ca in spatele galeriei de admisie se conecteaza la aceasta un record flexibil metalic imbracat intr-o tesatura cred ca de azbest, se desface colierul de fixare se departeaza conducta si se observa o garnitura metalica de forma circulara.
 http://img839.imageshack.us/img839/1707/imag036.jpg
Urmatorul pas e desprinderea egr –ului de pe motor prin desfacerea celor 2 suruburi lungi si a unui surub scurt situat undeva deasupra electromotorului, se cauta tija metalica care tine egr impreuna cu cele 2 suruburi lungi pe care tocmai le-am desfacut si in partea de jos aceasta se prinde de motor printr-un surub scurt pe care il cautam. Eu am folosit pentru a vizualiza zona o oglinda potrivita, circulara de 15 cm diametru, am introdus-o pe deasupra motorului in spatele admisiei si asa am vazut cum sta treaba pe acolo, in rest foarte mult simt tactil.
Dupa desfacerea acestor trei suruburi ar trebui ca printr-o rotire intr-o pozitie corespunzatoare sa poate fi scos intregul ansamblu al supapei egr prin locul lasat liber de filtrul de aer. A se avea grija de garnitura situata intre egr si motor, de unde s-au desfacut cele 2 suruburi lungi.
Dupa ce s-a scos egr-ul afara, se observa ca intre corpul valvei propriu zise se gasesc 3 suruburi torx, se desfac si acestea si se recupereaza garnitura metalica.
 http://img831.imageshack.us/img831/2185/imag025.jpg
Urmeaza curatarea egr-ului asa cum poate fiecare mai bine, cu decarburol, cu benzina, pana considera ca e suficient, se verifica prin suflare etanseitatea pistonasului, functionarea acestuia, precum si desfundarea racitorului de gaze.
Dupa curatare se asambleaza cele 2 parti ale ansamblului egr si se trece la curatarea admisiei.

Mentionez ca e pacat daca se desface egr sa nu se desfaca si admisia, cea mai multa mizerie e in admisie si aceasta nu se poate da jos decat dupa ce se demonteaza egr.
Pentru demontarea admisiei se desfac toate accesoriile fixate pe aceasta, cabluri, furtunul gros de aer ce vine de la debitmetru precum si joja de ulei.
Se scoate senzorul de presiune, acesta este fixat intr-un singur surub. E foarte scump si e mai bine sa-l scoateti acum sa nu-l loviti ca oricum si acela e super jegos deci se curata si acela cu wd40.
Se trece la desfacerea propriu zisa a admisiei de pe motor prin scoaterea suruburilor torx T45. Sunt un numar de 5 suruburi lungi in partea de sus si 4 scurte in partea de jos. Dupa ce s-au scos si acestea, daca nu v-a mai ramas ceva prins de admisie, se verifica foarte bine sa nu fortati cumva, se scoate cu grija si aceasta si se trece la curatarea ei cu benzina, spray si decarburol. Aici este cea mai multa mizerie.
 http://img37.imageshack.us/img37/373/imag026qe.jpg
Pentru o curatare eficienta se scoate “ tulumba” care introduce gazele in admisie prin desfacerea celor 2 suruburi vizibile si se recupereaza garnitura de cauciuc.
 http://img97.imageshack.us/img97/2571/imag027w.jpg
Eu am curatat cu foarte mare atentie si orificiile din blocul motor care fac legatura intre admisie si cele 8 valve de admisie ale motorului. Atentie mare sa nu cada mizerie in cilindrii ca apoi nu mai vrea sa porneasca si sa nu bagati spray sau alte substante acolo. Oricum dupa ce remontati totul si porniti motorul e bine sa incalziti la temperatura de functionare si o forja de cativa km poate chiar 10-15 la 3500-4000 rpm sa sara toata mizeria de aici. Nu va fie mila ca doar asa o sa scapati de o astfel de munca de curatat egr si admisie pe viitor.
Dupa ce s-a curatat si admisia, se remonteaza cu mare atentie la garnituri.
Se trece la montarea egr si a tuturor componentelor in ordine inversa cu mentiunea ca la prinderea egr pe motor se fixeaza cateva filete fiecare surub, deci nu se strang pana la final ca apoi nu mai nimeriti gaura la celelalte, e foarte greu de fixat pt ca nu se vede absolut nimic, totul se face pe pipaite. O mare atentie sa nu inversati furtunele de antigel sau sa va ramana ceva nemontat ca trebuie sa desfaceti iar si e crima.

Se curata senzorul de presiune si se monteaza si acesta.
E bine sa aveti 1 litru de antigel pentru completare, cu toate ca daca se infunda furtunul de care am zis nu se pierde aproape deloc.
Deasemenea eu nu am demontat electromotorul, toata operatiunea facandu-se pe deasupra motorului si fara rampa, nici nu e nevoie de aceasta.
Se porneste motorul, e posibil sa porneasca mai greu, si se cinsteste fiecare de reusita, bineinteles dupa forja recomandata.
« Last Edit: March 02, 2012, 03:00:07 pm by corsalex » Logged

Opel corsa 1.3 cdti 70cp 5 usi an 2004 43000km albastru deschis AG-86-PDG
jimmychelu
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 21



« Reply #1 on: August 24, 2010, 10:34:15 am »

cat timp a durat totul?. sa stiu la ce ora sa ma apuc.
Logged

1.3 cdti alba 70cp Smiley
catalinux74
Newbie
*
Offline Offline

Posts: 23



« Reply #2 on: October 05, 2010, 03:00:19 pm »

F tare, felicitari pentru tutorial, dar nu-i de mine, n-am timp si rabdarea necesara (nici atentia probabil...). In consecinta, cine se baga sa-mi faca aceasta curatare a EGR-ului (Corsa C, Z13DT) pt Bucuresti? Un pret si un nr de tel Smiley. Multumesc.
Logged

Opel Corsa C 1.3CDTI Cosmo - 2004
ionut4683
Jr. Member
**
Offline Offline

Posts: 52



« Reply #3 on: October 07, 2010, 06:37:07 am »

BlueCorsa si aici te gasesc Smiley
Logged

Corsa C 1,3 CDTI 70 CP 2005
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to:  

Powered by SMF 1.1.2 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC