Author Topic: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii  (Read 98315 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Musi

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #555 on: May 04, 2018, 11:15:26 am »
Revin dupa cativa zeci de mii de km :D


Inca multumit de masinuta....consum mare (10) putere mica dar e de oras, csf, ncsf :))..

Intre timp i-am facut si eu un mic retrofit....aveam radio CD Bluetooth, acum am intellilink R3 ( r4 nu merge retrofit ). Destul de multumit dpdv estetic

As vrea sa fac retrofit si la ceasuri ( am varianta enjoy cu CB rosu + negru ) si vreau varianta mai "sus" :D


Am pus si jante de aliaj pe 16  ( anvelope 195.55.16 ) 


Offline gansac

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 156
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #556 on: February 16, 2019, 09:02:17 pm »
Salve, vad ca a revenit forumul, corsa mea inca hiberneaza in garaj, nu prea e scoasa la plimbare, de asta vara nu a pus nici macar 2k km, cred ca in vara o voi vinde, oricum conduc altceva, mi-am luat una productie autohtona, o giulietta , ca sa fiu vazut bine de nativi  ;D

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 136
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #557 on: July 03, 2019, 12:22:28 am »
Schimbat placute frana fata si lichid de frana la aproape 4 ani si 50000 km.
Eu zic ca e bine pentru o automata, ca au tinut atat.

Radacini Vitan, foarte multumit!

Pentru schimbul de lichid s-a folosit metoda clasica cu dat drumul la lichid prin aerisitoare, concomitent cu completarea in borcan cu lichid nou, pe masura ce cel vechi se scurgea.
Dupa ce pe la toate rotile a ajuns lichidul nou, s-au inchis aerisitoarele si s-a aerisit sistemul prin metoda cu un alt coleg al mecanicului in masina, care apasa pe pedala. La fiecare roata.

S-au spalat cu apa locurile unde cursese lichid, la roti si mai mult preventiv la borcan.
S-a facut test de franare.

550 lei cu totul.

Repet, foarte multumit. Mai rar vezi service-uri unde sa se faca treaba ca lumea.

P.S. La primele franari pedala este elastica iar frana nu prea tine.
Simteam ca mi-e greu sa opresc si in parcare. Imi cam intrase un pic morcovul  ;D.
Insa dupa doar 20 de km, deja se simte mult mai bine. Am peste 3 sferturi din puterea de franare cu care eram obisnuit.
Asa se intampla pana se pasuiesc placutele noi pe discurile vechi.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 136
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #558 on: July 25, 2019, 12:26:27 am »
https://ibb.co/VjNcLrw
https://ibb.co/LRf1TJ3
https://ibb.co/pLnYJMd



De ieri, am soft EDS pe masina.

Teoretic, 115 cai si 150 nm.

Revin cu impresii dupa cateva zile, cand ma lamuresc cu anumite aspecte (cu reprezentanta EDS Germania).
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 136
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #559 on: August 01, 2019, 01:27:27 pm »
Va salut!

Impresiile mele sunt asa:

- modificarea masinii nu se simte total imediat, ci necesita un timp de adaptare ECU si TCM; la mine a durat cam 3 zile, probabil asa mult si din cauza calculatorului transmisiei automate
- nelamurirea mea era legata de faptul ca puterea in plus se simte din plin pana in 4000 ture, si mai putin dupa aceea
- s-a reverificat softul, si se pare ca totul este OK, deci teoretic, sunt 115 cai
- se pare ca senzatia de crestere mai mica de peste 4000 de ture, s-ar putea datora benzinei de slaba calitate, cat si unei limitari impuse de TCM (calc. transmisie); voi face un plin cu OMV 100 + octane booster si voi reveni cu impresii - acum am Petrom 99+ in rezervor; de asemenea, anul care vine, voi face si resoftarea transmisiei
- s-a modificat limita de turatie la acceleratul pe loc, de la 3000 rpm (transmisie automata), la 4000; s-a modificat turatia maxima de la ~6500 la aprox. 7000 (asta e motivul pentru care vreau sa fac resoftarea transmisiei, pentru ca si acum, tot la ~6300 schimba in modul automat - se poate ajunge la 7000 (6500 inainte) doar in modul manual, fara kickdown; in modul manual cu kickdown, schimba la ~6400 si acum si inainte; pot beneficia in depasiri, astfel: accelerez cu pedala la fund, pana la 7000, apoi dau kickdown ca sa schimbe, apoi las un pic acceleratia sa ajunga inainte de pragul de kickdown, se tureaza la 7000, dau iar kickdown ca sa schimbe, si tot asa
- viteza maxima pare limitata tot la 180, s-a incercat in ziua resoftarii, dar pe o vreme nefavorabila; merita incercat din nou pe vreme frumoasa, cu benzina mai buna, acum ca calculatoarele s-au adaptat complet
- diferenta se simte foarte clar la mersul normal, se tureaza cu mult mai multa usurinta, chiar in treapta a 6-a de la 1800 de ture; practiic acum masina trage in treapta X, ca inainte in treapta X-1 - adica in a 6-a ca in a 5-a, in a 5-a ca in a 4-a, si tot asa
- parametrii motorului s-au imbunatatit, de exemplu LTFT era 7-8, acum e 3-4; deschiderea comandata a clapetei de acceleratie (Commanded Throttle Actuator) era maxim ~85%, acum e 100% (am inteles de pe un forum din .de ca acesta era modul prin care cei din fabrica limitasera masina de la 100 de cai la 90 de cai)

In concluzie sunt multumit de modificare, si consider ca a meritat din plin costul remaparii.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 136
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #560 on: August 06, 2019, 10:11:30 pm »
Azi am facut ceva teste de accelerare.
Am cam 1.5 secunde in minus fata de specificatia standard 0-100.


Deci e clar ca se simt din plin cei 25 de cai in plus.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline yeti

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 778
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #561 on: August 06, 2019, 10:57:27 pm »
Interesant cum un motor non-turbo poate beneficia de o asa mare crestere de performanta,
Opel Mokka Cosmo 1.4T benzina, 4x4, Velvet red, BFGoodrich g-Grip allseason2 (ex. Corsa D 1.3 CDTI)

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 136
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #562 on: August 07, 2019, 06:13:18 pm »
+ 10 cai din eliminarea limitarii de fabrica (B14XER are 100 cai, B14XEL - varianta pe care o am eu pe Corsa 90, B14XEJ 75);
+ 15 cai in plus de la EDS. Aici mi s-a spus clar (si sincer), ca cei 15 cai in plus se obtin cu benzina de calitate, din Germania. Cu benzina noastra, masina va avea cam 110 cai.

Ca idee plusul nu se simte asa de tare ca la un motor turbo (de exemplu 1.0 turbo), care pe langa caii in plus are si un plus semnificativ de cuplu. La mine sunt cam 15 Nm in plus, la cel turbo erau 50 Nm in plus...

https://www.eds-motorsport.de/product_info.php?info=p5469_opel-corsa-e-1-4-phase-1-b14xel.html
https://www.eds-motorsport.de/product_info.php?info=p5466_opel-corsa-e-1-0-ecotec-direct-injection-turbo-phase-1-b10xfl.html
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline aliosha

  • Newbie
  • *
  • Posts: 33
  • titov.ro
    • Web Developer
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #563 on: August 21, 2019, 04:55:53 pm »
Eu am facut remapare la A-TEAM in bucuresti la corsa mea si merge beton de atunci.
Corsa E, B14NEH, Enjoy Premium, 150 CP, Magma Red

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 136
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #564 on: August 22, 2019, 11:31:37 pm »
Cati cai?

La EDS aveau 175 pentru motorul tau.

Am luat si eu in considerare mai multe firme de tuning, inainte de a alege EDS, dar am observat cu stupoare faptul ca NIMENI in afara de EDS nu ofereau mai mult de 100 de cai pentru motorul meu.
Deci practic o asa zisa crestere de 10 cai, care era de fapt doar cat scoaterea limitarii de fabrica!
Sigur, ei de fapt nu scoteau limitarea, ci faceau un tuning standard de motor aspirat, avand la baza softul de fabrica.
Explic mai jos ce le-a scapat:

Parerea mea ca ceea ce i-a incurcat a fost reducerea puterii de catre Opel la acest motor s-a facut intr-un mod deosebit de inteligent: prin limitarea deschiderii clapetei de acceleratie, peste o anumita turatie.
Adica la sub 4000 de ture deschidea la 90 de grade, adica complet, la WOT, dar peste 4000, era limitata la aproximativ 75 grade. Alte diferente nu erau fata de motorul de 100 de cai. Daca o sa priviti la graficele de putere 90 vs 100 de cai, veti observa exact curba de cuplu identica, iar cea de putere nu mai creste peste 4000. Motorul meu, ca atare, accelera pana in 4000 la fel ca cel de 100 de cai, apoi se plafona.
Alti producatori limiteaza din avans, din timp deschidere injectoare, si altele. Opel a facut simplu si eficient.
Si de pare ca doar EDS, preparator traditional Opel, s-a prins de asta.

Cine are curiozitatea sa verifice, poate urmari forumurile din Germania, pe care eu le-am citit cu Google Translate, referitoare la tuning EDS. Acolo mai este cate un anjajat EDS care posteaza, si mai explica anumite lucruri.

In concluzie, sunt deosebit de multumit de remapare.
Apropo de consum, acum am in conditii identice 7.8 consum fata de 8.4 inainte.

Deci e bine din toate punctele de vedere.

« Last Edit: August 22, 2019, 11:47:40 pm by balanel »
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline aliosha

  • Newbie
  • *
  • Posts: 33
  • titov.ro
    • Web Developer
Re: Opel Corsa E - asteptari, discutii, impresii
« Reply #565 on: August 30, 2019, 11:49:52 am »
170 de cai masurati pe dyno si 270 NM. Mai mult ma bucur ca acceleratia este muuult mai liniara si accelereaza mai putin brutal intre 2500 si 3000. In plus a scos limitarea din soft la turatii, de la 6000 la 7500 si nu imi mai taie benzina la 6000 brusc. Consumul a fost identic sau mai mic chiar.
Corsa E, B14NEH, Enjoy Premium, 150 CP, Magma Red