Author Topic: Bujii Corsa E  (Read 6088 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Bujii Corsa E
« on: November 28, 2017, 01:37:15 pm »
Salut.
Maine ma duc cu masinuta la reprezentanta pentru schimb bujii (fiind inca in garantie, nu vreau sa risc sa le schimb in alta parte) si test compresie motor.
Masina este o Corsa E din 2015, euro 6, motor benzina 1.4 B14XEL, transmisie automata cu convertizor, in 6 trepte, cu 28000 km.
Simptomele sunt:
- la pornirea dimineata, in momentul pornirii, se zguduie pentru 1 secunda toata masina. Adica pornirea nu e lina cum ar trebui sa fie la un motor pe benzina, ci seamana mai mult cu un diesel.
- motorul vibreaza la relanti, atat la cald cat si la rece, dar mersul este regulat, nu intrerupe. Am observat acest lucru, ca nu intrerupe, atat vizual, cat si cu mana pe capacul motorului, sau la esapament unde cred ca se poate simti cel mai bine un motor care intrerupe.
- doar la rece, daca la relanti cuplez consumatori electrici mai multi, cum ar fi dezaburire oglinzi, parbriz si luneta, incalzire in scaune etc., atunci motorul merge neregulat, in valuri, azi chiar a vrut sa se opreasca.
- doar cand e cald afara, cam peste 20 de grade, la pornirea dimineata, turatia de relanti oscileaza, adica porneste in relanti accelerat, apoi incepe sa scada cate putin, dar revine la o turatie mai mare, apoi iar scade si creste, cam de 3 - 4 ori. Cand e frig afara, ca acum, se comporta ca la carte, adica porneste in relanti accelerat, si scade fin si constant in 2-3 minute spre turatia nominala de relanti.
Pentru acest simptom s-a curatat corpul clapeta in urma cu 2 luni la revizie, s-a si reinitializat clapeta pe tester, dar degeaba.
Benzina folosita este cea mai scumpa de la Rompetrol, de la aceeasi statie mereu. Am card la ei de multi ani, si doar din aceasta retea pun.
In afara de ce am spus, masina merge si trage normal atat la turatii mari cat si mici, si nu este vreun bec aprins de eroare in bord.
Simptomele au inceput sa apara la scurt timp dupa ce masina a fost imprumutata 3 zile unor alte persoane, fara voia sau stirea mea, in urma cu aproape 1 an de zile.

Intrebarile mele ar fi:
1. Simptomele de mai sus ar putea fi de la bujii?
2. Stie cineva care este codul de bujii de origine pentru masina mea, ca sa fiu atent la ce mi se monteaza acolo.
3. Care este distanta intre electrozi? Exista diferente in acest sens intre masina mea cu transmisie automata, si cele cu manuala? (citisem ceva pe un forum extern in acest sens)

Multumesc anticipat.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2383
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Bujii Corsa E
« Reply #1 on: November 28, 2017, 05:35:38 pm »
1. Verifica sa nu ai apa (intrata sau acumulata din condens) in locasul bujiilor sau in mansonul de cauciuc de pe bobina de inductie.
2. Opel 12 14 016, GM 55565219, Bosch 0 242 225 580 (Distanta dintre electrozi: 1,1 mm) , NGK ZFR6V-G (Distanta dintre electrozi: 0,9 mm)
3. 1,1 mm la cele GM (daca sunt facute de Bosch) Vezi aici specificatiile pentru Bosch.
Intre 0,8 mm si 1,1 mm la ceilalti producatori. De exemplu, Champion RC10MCC, care este echialent cu GM specificat, are distanta intre electrozi de 0,7 ~ 0,8 mm. In a doua poza o sa vezi ca GM este facut si de Champion. Asta nu inseamna ca toate bujiile GM 55565219 sunt facute de Champion.
Vezi specificatii pentru RC10MCC aici
N-are treaba tipul transmisiei cu motorul.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #2 on: November 28, 2017, 07:47:23 pm »
Multumesc.
Revin dupa vizita in service cu informatii.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #3 on: November 29, 2017, 03:42:01 pm »
S-au inlocuit doar bujiile. Nu am mai facut test de compresie pentru ca toate bujiile vechi aratau la fel de uzate. Cele scoase erau Champion.
Cele noi aveau alt cod fata de cele mentionate mai sus, si erau fabricate in SUA, nu stiu de ce producator, ca Bosch si Champion sunt europene din cate stiu.
Alte erori nu erau inregistrate in sistem, STFT 0%, LTFT 6%.
Acum, sa vad cum va porni de maine incolo, va tin la curent.

L.E. Am gasit o referinta cum ca ar fi fabricate de AC Delco, care e o marca buna, am impresia ca furnizeaza multe piese de prim montaj pentru vehiculele GM.
« Last Edit: November 29, 2017, 03:56:40 pm by balanel »
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2383
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Bujii Corsa E
« Reply #4 on: November 29, 2017, 06:00:48 pm »
Stai linistit ca e ce trebuie. Daca te uiti atent in poza cu bujia GM, o sa vezi ca este Made in USA.
Champion este marca americana, nu europeana.
Vezi si poza de mai jos. Codul de pe cutia bujiei noi este pentru Insignia dar bujia este tot Champion RC10MCC, la fel ca la Corsa E.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #5 on: December 01, 2017, 04:02:13 pm »
Impresiile sunt:
- la pornire, nu e mare diferenta, tot asa se zguduie
- la relanti, ce-i drept, tremura mult mai putin
- la rece, daca cuplez toti consumatorii, nu mai tinde sa se opreasca si nici nu mai merge in valuri
- la relanti, la cald, sunetul motorului e mai retinut
- de asemenea, la turatii mari, nu se mai aude cum ca motorul se chinuie
- de tras, nu imi dau seama daca trage mai bine sau nu, inca nu am ajuns pe autostrada.
Din punctul meu de vedere, am facut bine ca am schimbat bujiile.
Iar la pretul de 160 lei, cu bujii + manopera + verificare calculatoare dupa schimb, ca sa verifice ca totul e ok, mi se pare ca chiar a meritat.

Insa am observat ceva dubios la axa cu came, din intamplare.
Poze si descriere pe topicul general.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #6 on: January 10, 2018, 12:45:09 am »
Am fost zilele trecute pana la munte si inapoi.
Pe autostrada, e ok, in sensul ca inainte de schimb bujii, cu greu treceam de 120, acum am mers snur cu 140.

La urcarea de la Posada insa, foarte greu a fost: am tinut-o intre 4 si 5 mii de ture ca sa pot urca si accelera in urcare.
Pe vremea cand masina nu avea probleme, urcam cu turatii in jur de 3 mii, 3 mii si 5 sute.

Am luat hotararea sa curat senzorul MAF (debitmetrul de aer) cu spray special.

Revin cu impresii dupa operatiune.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #7 on: January 10, 2018, 10:56:35 pm »
As avea o rugaminte la colegii care pot accesa manuale de service Opel, si la cei care se pot conecta cu ajutorul aplicatiilor de smartphone, la computerul masinii, sa imi spuna si mie care trebuie sa fie volumul de aer citit de MAF la relanti, pentru motoarele acestea de 1.4.
Adica practic A/B 14 XER/XEL/XEJ.

La mine, in momentul de fata, la relanti, motor cald, toti consumatorii opriti, transmisia in N, am asa: 680 rot/min si 1.6 g/s.

Va voi spune si cat va fi dupa curatare, dar poate imi oferiti un termen de comparatie.

Cu multumiri.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #8 on: January 19, 2018, 12:39:16 pm »
Am intarziat un pic cu concluzia, pentru ca voiam sa fiu sigur.

Masina se comporta exact la fel ca inainte, si dupa curatarea debitmetrului (senzor MAF).

Am si o informatie care mai poate interesa: cand e foarte frig afara, acum, nu stiu exact cat, dar oricum sub 0 grade, turatia de relanti sta la 830 rpm, iar debitul de aer este de 2.1 g/s.
La 830 rpm, nu mai tremura nimic.

Dupa parerea mea, turatia de relanti de 680 rpm este exagerat de mica.
« Last Edit: January 19, 2018, 01:13:28 pm by balanel »
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #9 on: January 30, 2018, 01:04:21 am »
Ma intreb, oare, un senzor de detonatii defect, ar putea fi cauza vibratiilor la relanti?
Stie cineva unde se afla acest senzor la A14XER?
Multumesc.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #10 on: January 30, 2018, 06:16:09 am »
Aceleasi simptome le avea cineva cu honda civic si a schimbat convertizorul cutiei automate
Tremura la relanti de ziceai ca misca cineva masina

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #12 on: January 30, 2018, 10:08:57 am »
M-am gandit si eu initial ca ar putea fi convertorul, insa masina face la fel cu orice sarcina la relanti.
Adica de exemplu daca e scoasa din viteza, dar pornesc consumatori electrici, dintre care cel mai important este dezaburirea lunetei.
Faptul ca acelasi simptom il are cu sarcina din 2 surse total diferite, ma face sa exclud ca problema ar veni din cele 2. Adica nu cred ca e nici problema de incarcare si nici de cutie.
Daca le cuplez pe ambele, simptomele se accentueaza.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline zaahoo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 568
    • Ornament protectie bara
Re: Bujii Corsa E
« Reply #13 on: February 01, 2018, 04:18:47 pm »
daca este inca in garantie, de ce nu le prezinti problema celor de la service  ;D
Opel Corsa S-D 1.2 85 CP, pilot automat, scut motor, computer bord, comenzi volan, aer conditionat, kit exterior OPC Line ,jante de 215/45 R17", faruri dayline, stopuri black cu neon si led.

Ornament protectie bara

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #14 on: February 02, 2018, 12:22:12 am »
Am incercat, dar n-au nici cea mai vaga idee despre ce ar putea fi.
Sunt foarte slabi cei de la reprezentanta. Daca nu e un defect evident, sau nu e vreo eroare pe calculator, care sa le dea indicii, nu prea le reuseste diagnosticarea.
Si decat sa se apuce sa schimbe aiurea piese si eventual sa o strice mai rau, prefer sa incerc eu sa imi dau seama ce are.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #15 on: February 09, 2018, 12:00:18 am »
Acum caut o solutie pentru a mari relantiul masinii, ceea ce cred eu ca imi va rezolva toate aceste probleme.
Ce simplu era odata sa faci aceste ajustari absolut normale, de la un surub langa clapeta ...
Acum se pare ca singura cale ar fi o remapare.
Prin USA exista dispozitive care se cupleaza la mufa OBD2 si fac treaba asta. Baieti destepti, americanii astia.
Deocamdata pe la noi nu am gasit nimic de genul. Inca mai caut.

Daca cineva stie vreo cale de a creste relantiul, i-as fi recunoscator sa imi spuna si mie.

Urmaresc cu interes postarile voastre :) .
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #16 on: February 09, 2018, 06:29:06 am »
Incearca sa te uiti si cum lucreaza clapetii de aer pe tija swirl
Pune pe cineva sa se uite cand pornesti.cand turezi
Poate ai aerul deschis(adica nu funchioneaza tija )si ai amestec sarac pe relanti
Pe relanti dupa ce sa incalzit putin clapetii sunt inchisi si aerul trece decat prin gaurelele din ei

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #17 on: February 09, 2018, 06:33:49 am »
Tija e unde va sub rampa de injectie
 Comanda e vacumatica si se afla in dreapta cum te uiti la motor

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #18 on: February 10, 2018, 12:44:57 am »
Eu nu cred ca am acest sistem pe motor.
Nu am nici comanda vacuumatica si nici tija.

https://opel.7zap.com/en/car/x15/g/2/3-0/

Stiu de acest sistem, care se gasea pe Corsa D:
https://opel.7zap.com/en/car/s07/g/1/7-1/

Serios, la masinile astea moderne, chiar nu exista o cale de a creste turatia de relanti?
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #19 on: February 10, 2018, 09:11:16 pm »
Eu asa am vazut in poze. Mai caut

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #20 on: February 21, 2018, 02:40:30 pm »
Am rezolvat in sfarsit problema cu masina.

Problema era de la bateria defecta - cu capacitate scazuta sub limitele normale.

Se pare ca la masinile astea noi cu multe computere, bateriile au un rol mai important decat am putea crede. Au rol si in mers, nu doar la pornire.
Dupa inlocuire, relantiul a devenit smooth as silk, cum se spune.
Ca fapt divers, masina pornea OK, sigur, nu invartea la rece asa rapid ca de noua, dar nu era ceva sa te faca sa crezi ca ai probleme cu bateria.

S-a testat si alternatorul, care incarca exact cat primeste comanda de la ECU, si poate ajunge si la o tensiune de ~15.5 V.

Poate va intrebati: cum e posibil sa se duca o baterie AGM, in putin peste 2 ani?
Aici, exact cum banuiam, la turatia de relanti, de 680 de ture, alternatorul nu poate incarca cat trebuie, mai ales cu multi consumatori porniti - ~12.5 V.
Americanii s-au gandit ca sta omul poate 1 minut la relanti, apoi merge si recupereaza incarcarea. Din pacate la noi nu prea e asa.
Ca urmare, mi s-a ridicat turatia de relanti, pana la 810 ture, unde incarcarea, cu toti consumatorii porniti, este ~13.7 V.
Fara consumatori e la ~14.3 V.

Ce imi vine sa si rad, eu am luat optiunea asta, alternator si baterie de capacitate marita (alternator de 130 A, baterie AGM 60 Ah si 680 A), tocmai ca sa nu am probleme de-astea.
Ieseam mult mai ieftin in configuratia standard, cu baterie lead acid.

Asta e, acum stiu ca nu voi mai avea aceeasi problema a doua oara.

Si nu in ultimul rand, o turatie de relanti mai mare are si alte avantaje: o ungere mai buna a motorului la relanti, faptul ca ajunge mai rapid la regimul termic optim, iar poate singurul dezavantaj, un consum usor mai mare, nu ma deranjeaza.

Imi pare bine ca am rezolvat-o, si acum ma pot bucura din nou de masina!

Multumesc tuturor celor care au incercat sa ma ajute, cu informatii, pareri si idei.



P.S. Recomand celor care intentioneaza sa faca aceasta operatiune, sa o faca la reprezentanta, deoarece dupa inlocuirea bateriei, se fac niste verificari si setari in computerul masinii, cu ajutorul laptopului de diagnoza pe care acestia il folosesc.
Nu veti regasi asa ceva la un magazin obisnuit de baterii.
« Last Edit: February 21, 2018, 02:50:54 pm by balanel »
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #21 on: February 22, 2018, 10:02:32 am »
Bun.
Am un prieten care are la un Toledo aceeasi turatie mica de 700 si nu functioneaza bine
O sa l intreb de baterie

Offline gansac

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 156
Re: Bujii Corsa E
« Reply #22 on: February 22, 2018, 11:24:38 am »
Bravo colegul, ma bucur ca ai reusit sa gasesti problema, eu nici nu m-as fi gandit la baterie.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #23 on: March 16, 2018, 10:50:12 pm »
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline piticot7000

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Re: Bujii Corsa E
« Reply #24 on: January 24, 2019, 12:28:17 pm »
@balanel
sa inteleg ca la reprezentanta si-au dat seama ca e bateria de vina?
« Last Edit: January 24, 2019, 02:22:32 pm by Mqwerty »

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #25 on: February 04, 2019, 12:22:02 am »
Da, au test de baterie. Te doare mintea daca iti povestesc cei de acolo cate probleme pot aparea de la o baterie slaba.


Si acum, la mai mult timp dupa momentul respectiv, pot spune ca o parte din probleme era si de la benzina proasta.
Am alimentat la un moment dat din intamplare de la alta retea de benzinarii ca de obicei, si am observat un mers total diferit al motorului.
Ceea ce m-a facut curios, si am incercat cu testerul dar si senzorial (adica cu simturile din dotare) majoritatea benzinelor din Romania.

Fara a intra in prea multe amanunte, dupa o serie de teste si de monitorizare a parametrilor motorului, am ajuns la urmatoarele concluzii:
- dupa cred 10 ani, am renuntat definitiv la cardul Rompetrol;
- evitati cu orice pret benzina de la PetroMidia, are o calitate execrabila!
- atentie, aceasta benzina poate fi gasita si la alte benzinarii, de exemplu Mol, in functie de regiunea geografica in care se gaseste benzinaria;
- dpdv al calitatii, cea mai buna benzina din Romania este Lukoil Ecto 98, urmata de Petrom 99/OMV100;
- dpdv al performantelor, pe locul 1 este Petrom 99, urmat la o diferenta destul de mica dar perceptibila de OMV100 (locul 2). Lukoil 98 (locul 3) este in mare identica la performante cu OMV100, diferentele sunt atat de mici incat nu se pot sesiza decat pe tester sau in conditii de utilizare absolut exceptionale.

Ca atare eu prin oras merg cu Lukoil 98 si la drum lung cu Petrom 99.

Va rog luati aceste informatii ca o parere personala a mea. Fiecare decide pentru el daca foloseste aceste informatii sau nu.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6