Author Topic: Bujii Corsa E  (Read 6091 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #15 on: February 09, 2018, 12:00:18 am »
Acum caut o solutie pentru a mari relantiul masinii, ceea ce cred eu ca imi va rezolva toate aceste probleme.
Ce simplu era odata sa faci aceste ajustari absolut normale, de la un surub langa clapeta ...
Acum se pare ca singura cale ar fi o remapare.
Prin USA exista dispozitive care se cupleaza la mufa OBD2 si fac treaba asta. Baieti destepti, americanii astia.
Deocamdata pe la noi nu am gasit nimic de genul. Inca mai caut.

Daca cineva stie vreo cale de a creste relantiul, i-as fi recunoscator sa imi spuna si mie.

Urmaresc cu interes postarile voastre :) .
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #16 on: February 09, 2018, 06:29:06 am »
Incearca sa te uiti si cum lucreaza clapetii de aer pe tija swirl
Pune pe cineva sa se uite cand pornesti.cand turezi
Poate ai aerul deschis(adica nu funchioneaza tija )si ai amestec sarac pe relanti
Pe relanti dupa ce sa incalzit putin clapetii sunt inchisi si aerul trece decat prin gaurelele din ei

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #17 on: February 09, 2018, 06:33:49 am »
Tija e unde va sub rampa de injectie
 Comanda e vacumatica si se afla in dreapta cum te uiti la motor

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #18 on: February 10, 2018, 12:44:57 am »
Eu nu cred ca am acest sistem pe motor.
Nu am nici comanda vacuumatica si nici tija.

https://opel.7zap.com/en/car/x15/g/2/3-0/

Stiu de acest sistem, care se gasea pe Corsa D:
https://opel.7zap.com/en/car/s07/g/1/7-1/

Serios, la masinile astea moderne, chiar nu exista o cale de a creste turatia de relanti?
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #19 on: February 10, 2018, 09:11:16 pm »
Eu asa am vazut in poze. Mai caut

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #20 on: February 21, 2018, 02:40:30 pm »
Am rezolvat in sfarsit problema cu masina.

Problema era de la bateria defecta - cu capacitate scazuta sub limitele normale.

Se pare ca la masinile astea noi cu multe computere, bateriile au un rol mai important decat am putea crede. Au rol si in mers, nu doar la pornire.
Dupa inlocuire, relantiul a devenit smooth as silk, cum se spune.
Ca fapt divers, masina pornea OK, sigur, nu invartea la rece asa rapid ca de noua, dar nu era ceva sa te faca sa crezi ca ai probleme cu bateria.

S-a testat si alternatorul, care incarca exact cat primeste comanda de la ECU, si poate ajunge si la o tensiune de ~15.5 V.

Poate va intrebati: cum e posibil sa se duca o baterie AGM, in putin peste 2 ani?
Aici, exact cum banuiam, la turatia de relanti, de 680 de ture, alternatorul nu poate incarca cat trebuie, mai ales cu multi consumatori porniti - ~12.5 V.
Americanii s-au gandit ca sta omul poate 1 minut la relanti, apoi merge si recupereaza incarcarea. Din pacate la noi nu prea e asa.
Ca urmare, mi s-a ridicat turatia de relanti, pana la 810 ture, unde incarcarea, cu toti consumatorii porniti, este ~13.7 V.
Fara consumatori e la ~14.3 V.

Ce imi vine sa si rad, eu am luat optiunea asta, alternator si baterie de capacitate marita (alternator de 130 A, baterie AGM 60 Ah si 680 A), tocmai ca sa nu am probleme de-astea.
Ieseam mult mai ieftin in configuratia standard, cu baterie lead acid.

Asta e, acum stiu ca nu voi mai avea aceeasi problema a doua oara.

Si nu in ultimul rand, o turatie de relanti mai mare are si alte avantaje: o ungere mai buna a motorului la relanti, faptul ca ajunge mai rapid la regimul termic optim, iar poate singurul dezavantaj, un consum usor mai mare, nu ma deranjeaza.

Imi pare bine ca am rezolvat-o, si acum ma pot bucura din nou de masina!

Multumesc tuturor celor care au incercat sa ma ajute, cu informatii, pareri si idei.



P.S. Recomand celor care intentioneaza sa faca aceasta operatiune, sa o faca la reprezentanta, deoarece dupa inlocuirea bateriei, se fac niste verificari si setari in computerul masinii, cu ajutorul laptopului de diagnoza pe care acestia il folosesc.
Nu veti regasi asa ceva la un magazin obisnuit de baterii.
« Last Edit: February 21, 2018, 02:50:54 pm by balanel »
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 402
Re: Bujii Corsa E
« Reply #21 on: February 22, 2018, 10:02:32 am »
Bun.
Am un prieten care are la un Toledo aceeasi turatie mica de 700 si nu functioneaza bine
O sa l intreb de baterie

Offline gansac

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 156
Re: Bujii Corsa E
« Reply #22 on: February 22, 2018, 11:24:38 am »
Bravo colegul, ma bucur ca ai reusit sa gasesti problema, eu nici nu m-as fi gandit la baterie.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #23 on: March 16, 2018, 10:50:12 pm »
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline piticot7000

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Re: Bujii Corsa E
« Reply #24 on: January 24, 2019, 12:28:17 pm »
@balanel
sa inteleg ca la reprezentanta si-au dat seama ca e bateria de vina?
« Last Edit: January 24, 2019, 02:22:32 pm by Mqwerty »

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 130
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Bujii Corsa E
« Reply #25 on: February 04, 2019, 12:22:02 am »
Da, au test de baterie. Te doare mintea daca iti povestesc cei de acolo cate probleme pot aparea de la o baterie slaba.


Si acum, la mai mult timp dupa momentul respectiv, pot spune ca o parte din probleme era si de la benzina proasta.
Am alimentat la un moment dat din intamplare de la alta retea de benzinarii ca de obicei, si am observat un mers total diferit al motorului.
Ceea ce m-a facut curios, si am incercat cu testerul dar si senzorial (adica cu simturile din dotare) majoritatea benzinelor din Romania.

Fara a intra in prea multe amanunte, dupa o serie de teste si de monitorizare a parametrilor motorului, am ajuns la urmatoarele concluzii:
- dupa cred 10 ani, am renuntat definitiv la cardul Rompetrol;
- evitati cu orice pret benzina de la PetroMidia, are o calitate execrabila!
- atentie, aceasta benzina poate fi gasita si la alte benzinarii, de exemplu Mol, in functie de regiunea geografica in care se gaseste benzinaria;
- dpdv al calitatii, cea mai buna benzina din Romania este Lukoil Ecto 98, urmata de Petrom 99/OMV100;
- dpdv al performantelor, pe locul 1 este Petrom 99, urmat la o diferenta destul de mica dar perceptibila de OMV100 (locul 2). Lukoil 98 (locul 3) este in mare identica la performante cu OMV100, diferentele sunt atat de mici incat nu se pot sesiza decat pe tester sau in conditii de utilizare absolut exceptionale.

Ca atare eu prin oras merg cu Lukoil 98 si la drum lung cu Petrom 99.

Va rog luati aceste informatii ca o parere personala a mea. Fiecare decide pentru el daca foloseste aceste informatii sau nu.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6