Salut.
Maine ma duc cu masinuta la reprezentanta pentru schimb bujii (fiind inca in garantie, nu vreau sa risc sa le schimb in alta parte) si test compresie motor.
Masina este o Corsa E din 2015, euro 6, motor benzina 1.4 B14XEL, transmisie automata cu convertizor, in 6 trepte, cu 28000 km.
Simptomele sunt:
- la pornirea dimineata, in momentul pornirii, se zguduie pentru 1 secunda toata masina. Adica pornirea nu e lina cum ar trebui sa fie la un motor pe benzina, ci seamana mai mult cu un diesel.
- motorul vibreaza la relanti, atat la cald cat si la rece, dar mersul este regulat, nu intrerupe. Am observat acest lucru, ca nu intrerupe, atat vizual, cat si cu mana pe capacul motorului, sau la esapament unde cred ca se poate simti cel mai bine un motor care intrerupe.
- doar la rece, daca la relanti cuplez consumatori electrici mai multi, cum ar fi dezaburire oglinzi, parbriz si luneta, incalzire in scaune etc., atunci motorul merge neregulat, in valuri, azi chiar a vrut sa se opreasca.
- doar cand e cald afara, cam peste 20 de grade, la pornirea dimineata, turatia de relanti oscileaza, adica porneste in relanti accelerat, apoi incepe sa scada cate putin, dar revine la o turatie mai mare, apoi iar scade si creste, cam de 3 - 4 ori. Cand e frig afara, ca acum, se comporta ca la carte, adica porneste in relanti accelerat, si scade fin si constant in 2-3 minute spre turatia nominala de relanti.
Pentru acest simptom s-a curatat corpul clapeta in urma cu 2 luni la revizie, s-a si reinitializat clapeta pe tester, dar degeaba.
Benzina folosita este cea mai scumpa de la Rompetrol, de la aceeasi statie mereu. Am card la ei de multi ani, si doar din aceasta retea pun.
In afara de ce am spus, masina merge si trage normal atat la turatii mari cat si mici, si nu este vreun bec aprins de eroare in bord.
Simptomele au inceput sa apara la scurt timp dupa ce masina a fost imprumutata 3 zile unor alte persoane, fara voia sau stirea mea, in urma cu aproape 1 an de zile.
Intrebarile mele ar fi:
1. Simptomele de mai sus ar putea fi de la bujii?
2. Stie cineva care este codul de bujii de origine pentru masina mea, ca sa fiu atent la ce mi se monteaza acolo.
3. Care este distanta intre electrozi? Exista diferente in acest sens intre masina mea cu transmisie automata, si cele cu manuala? (citisem ceva pe un forum extern in acest sens)
Multumesc anticipat.