Author Topic: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel  (Read 155301 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline m_m

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #375 on: September 04, 2017, 10:40:06 am »
Salut tuturor,

Am cumparat acum 4 luni de la un samsar adusa din Germania, o Corsa C 1.2 twinport ,2005, Z12XEP, 127.000 km (real nu stiu cat) si am schimbat ceva piese dupa ce au inceput becurile din bord sa se aprinda a doua zi. Acum merge bine, DAR se aude zgomotul de care vad ca se plange multa lume. Fiind paralel cu domeniul auto, nu stiu daca este de la distributie, tacheti.... etc, nici nu stiu ce sunt acestea.

Am sa pun link cu sunetul la rece si sunetul la cald dupa 60km. La rece se aude tare in primele 2 secunde apoi dispare, iar la cald se aude cel mai tare.

Deasemenea va rog sa imi recomandati un service in Bucuresti care lucreaza cu simt de raspundere. Am citit ca trebuie sa aiba o trusa speciala (KM parca). Merg pe principiul: sunt prea sarac sa iau lucru ieftin. Si cat as mai putea sa merg asa cu masina? pana fac rost de bani de distributie daca ar fi aceasta.

http://www.youtube.com/watch?v=IEsBrM7JJ_A

http://www.youtube.com/watch?v=2NuSKfWrF6w

Offline Mqwerty

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #376 on: September 04, 2017, 10:20:00 pm »
Trebuie sa schimbi neaparat distributia.
Nu-ti poate spune nimeni cat sa mai mergi cu ea in starea actuala, riscand in orice moment sa strici motorul.
Cand ai luat-o nu suna ca un tractor, ca acum?
Ca service am auzit c-ar fi buni astia: clic aici

Offline m_m

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #377 on: September 05, 2017, 11:45:12 am »
Cand am luat-o am testat-o putin si la rece nu se auzea, iar in interiorul masinii nu se aude nimic. Dar oricum fiind prima masina nici nu stiu cum trebuie sa se auda :)

Voi apela la EDS, am citit comentarii pe forum si mi-au prezentat incredere.

Acum va rog sa ma intrumati la lista de piese ce trebuie schimbate. Am facut o lista si o voi trece mai jos. Va rog sa taiati daca este vreo dublura sub alta denumire sau mai trebuie ceva:

Kit distrib original GM
Pompa apa HEPU cu senzor temperatura
Garnitura pompa apa
Garnitura distributie
Garnitura capac culbutori
Garnitura capac chiulasa
Garnitura capac tacheti
Garnitura EGR
Garnitura evacuare
Garnitura baie ulei
Garnitura termostat
Curea accesorii
Simering distributie
Simering arbore cotit
Pinioane (daca este necesar)
2 suruburi axe cu came si 1 surub arbore cotit
Suruburi intinzator 2buc
Surub patina intinzatoare
Piulite evacuare 3buc
Patine

Poate vreuna din piesele de mai sus face parte din kit-ul GM. Kit-urile sunt si ele diferite (cu + sau - la piese)?


Offline Mqwerty

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #378 on: September 06, 2017, 10:52:04 am »
Cand am luat-o am testat-o putin si la rece nu se auzea, iar in interiorul masinii nu se aude nimic. Dar oricum fiind prima masina nici nu stiu cum trebuie sa se auda :)
Este motor pe benzina, nu trebuie sa se auda ca un tractor. Samsarii au bagat aditiv in ulei. Daca zgomotul se accentueaza la cald, e semn ca e uzata distributia.

Garnitura capac culbutori
Garnitura capac chiulasa
Garnitura capac tacheti
Denumiri diferite pentru aceeasi piesa.

Poate vreuna din piesele de mai sus face parte din kit-ul GM. Kit-urile sunt si ele diferite (cu + sau - la piese)?
Asa e.

Voi apela la EDS, am citit comentarii pe forum si mi-au prezentat incredere.
Pai apeleaza! Tu vrei sa cumperi piesele separat, din alta parte? Au si ei magazin de piese, le si monteaza, si stiu exact ce trebuie sa contina un kit complet.

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 399
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #379 on: September 08, 2017, 05:48:27 pm »
Ai si pornirea grea si presupun ca nu dezvolta nici putere
E lantul slabit si lungit .patinele tocite si intinzatoeul la maxim
Cand o faci curata si baia de ulei cu sorbul

Offline m_m

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #380 on: September 18, 2017, 05:56:13 pm »
Am orbit cu maiandrei sa ma programeze peste o luna, intre timp sa fac rost de bani.

Am fost azi la o reprezentanta opel ca sa aflu istoricul masinii si doar nr de km erau inregistrati in service in Germania. Par a fi reali. Deci daca masina are 130mii acum, este normal sa se auda asa?

Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 838
  • 122.000km din 01.11.2008.
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #381 on: February 09, 2018, 05:33:51 pm »
Distributie Corsa D, motor Z12XEP, schimbata la 118.000 km in reprezentanta. Operatia a fost efectuata in urma cu o luna, timp in care am facut aprox.1100 km. S-a schimbat cam tot ce se putea pe unde s-a umblat: kitul de distributie, pompa de apa, cureaua de accesorii, garnituri, simering pompa ulei etc. Suplimentar s-a curatat clapeta de acceleratie si vasul de antigel. In plus s-a inlocuit si antigelul.

Pana acum totul pare in regula, cu o mica exceptie la garnitura de la capacul care vine peste culbutori(acela pe care scrie Twinport). La prima verificare dupa primii 750 km parcursi am vazut mici urme de ulei in zona incercuita din poza"capac culbutori". O sa mai urmaresc in timp, iar apoi ramane de vazut daca e cazul sa fie schimbata doar garnitura de la capac pe garantie. Garantia data de reprezentanta este de 24 luni sau 60.000 km. Am fost multumit de cum a lucrat mecanicul, iar daca ar fi sa dau o nota aceea ar fi 9 din 10. Piesele originale de la DiBas, mai putin pompa de apa, au facut aprox.2000 lei si manopera 1100 lei. La pompa de apa am mers pe recomandarea lor, zicandu-mi ca nu are rost sa dau 700 lei pe GM vs. 350 lei pe alt producator. La restul pieselor s-a mers numai pe original, cele cu asterix de pe factura.

Legat de pretul kitului de distributie, la reprezenta cu reducerea de 30% a fost cu 5 lei mai scump decat la sawauto.ro. Initial cumparasem unul original de 400 lei de la sawauto dupa VIN care din pacate era pt.motorul diesel de 1,3l.

Pozele nu au iesit prea bine, in special cea de la culbutori... Motivul schimbarii distributiei a fost din cauza unei garnituri, incercuite cu rosu, pe unde a trecut putin ulei care a ajuns in final in vasul de antigel. Uzura distributiei parea normala dupa cei  118.000 km, neavand zgomote. Doar sinele de plastic de ghidare aveau sentulete care se simteau la unghie; mecanicul a estimat ca ar mai fi mers fara probleme distributia asta minim 10-20.000 km. Pentru siguranta si linistea mea, am mers pe varianta de a se schimba tot ce se putea deoarece oricum se demonta cam tot pana la garnitura cu problema.

La impresii dupa schimbarea distributiei, pot enumera ca nu mai este ulei in vasul de antigel  :), iar zgomotul motorului turat in gol la 2000-2500 rpm pare putin mai deschis, mai pe "inalte". In rest masina merge si trage la fel de bine.
« Last Edit: February 09, 2018, 05:40:36 pm by norisor »
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.

Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 838
  • 122.000km din 01.11.2008.
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #382 on: February 09, 2018, 05:41:47 pm »
factura
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.

Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 838
  • 122.000km din 01.11.2008.
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #383 on: February 09, 2018, 05:49:49 pm »
distributia originala + culbutorii
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.

Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 838
  • 122.000km din 01.11.2008.
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #384 on: February 09, 2018, 05:54:37 pm »
ulei in vas apa inainte de schimb distributie
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.

Offline Mqwerty

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #385 on: February 09, 2018, 06:38:27 pm »
Felicitari, ai scapat de o mare grija!
Ai facut bine cu pompa de apa, nu te-ai pacalit. Este SKF si e ce trebuie. Echiparile originale din fabrica sunt facute cu SKF sau Hepu.

Pana acum totul pare in regula, cu o mica exceptie la garnitura de la capacul care vine peste culbutori(acela pe care scrie Twinport). La prima verificare dupa primii 750 km parcursi am vazut mici urme de ulei in zona incercuita din poza"capac culbutori".

Pe langa garnitura noua, vezi in poze procedura pe care ar fi trebuit s-o urmeze macanicul. Cred ca asta e motivul pentru care iese ulei pe acolo.
Cand am curatat tachetii am facut intocmai asa si nu am avut problema asta. Bineinteles, am schimbat si eu garnitura.
Siliconul folosit este asta: https://www.autokarma.ro/silicon-etansare-negru-70-ml-70-31414-10-victor-reinz
Rezista la 300C.

Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 838
  • 122.000km din 01.11.2008.
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #386 on: February 12, 2018, 11:33:01 am »
Primul pas cu curatarea cu ceva ascutit si apoi abraziv l-a facut mecanicul, dar nu sunt sigur ca a facut cum trebuie pasul 2, cel cu siliconul. A folosit silicon la garnitura de la baia de ulei, dar nu am fost foarte atent daca a pus si in santul acela din dreptul lantului. O sa verific in cateva zile sa vad care mai e situatia, iar apoi daca e nevoie revin la reprezentanta pt.remediere pe garantie.

Multumesc pt.poze si informatii. Banuiesc ca sunt din manualul Haynes pe care nu am avut timp sa ma uit.... ;)
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.

Offline Mqwerty

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #387 on: February 12, 2018, 12:59:02 pm »
Cu placere! Da, de acolo sunt pozele.
La mine, din fabrica (pentru ca nu a fost demontat vreodata), marginea de sus a capacului de la distributie nu este la acelasi nivel cu marginea de sus a chiulasei. Este ceva mai sus, mai putin de 1 mm dar suficient incat garnitura singura sa nu etanseze perfect.
Nu stiu daca la tine piesele sunt in acelasi plan, dar punand silicon se astupa si santul si se uniformizeaza si o eventuala diferenta de nivel.

Offline mariuseek

  • Newbie
  • *
  • Posts: 17
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #388 on: March 14, 2018, 12:29:21 am »
@norisor
1. La montajul garniturii noi de distributie a folosit silicon? (in afara de imbinarea cu baia de ulei si garnitura capac culbutori)
Multi pentru siguranta siliconeaza zona pe unde circula antigelul, pe unde ti-a scapat tie ulei in antigel.

2. Ai schimbat si pinioanele de la axele cu came? Cica ele rezista lejer 2 lanturi.

3. Un brau de mazga am si eu in vasul de expansiune, a inceput sa apara dupa schimbul antigelului acum 1 an.
Nu stiu daca ulei. Tu cum ti-ai dat seama ca e ulei? Eu am colectat ceva mazga si nu miroase a ulei, am lasat-o la uscat pe o hartie si nu pateaza hartia ca uleiul, se usuca destul de curat.

Eu am 106.000 km din 2008, nu as schimba distributia, nu e deloc zgomotoasa, dar uneori ma nelinisteste braul de mazga ce se tot formeaza, chiar daca spal vasul. Nu e mult, dar nu prea ma incanta sa il vad acolo.
Corsa D 1.2 Enjoy 80cp

Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 838
  • 122.000km din 01.11.2008.
Re: Distributie motor Z10XE/XEP, Z12XE/XEP, Z14XEP, zgomot de diesel
« Reply #389 on: March 14, 2018, 07:12:07 pm »
1. La baia de ulei si la capacul de la culbutori a folosit silicon. Am fost acum vreo 2 saptamani si mi-au schimbat pe garantie garnitura la capacul culbutori, iar silicon au pus doar in 2 locuri unde se imbina, mai exact pe directia lantului de distributie - vezi poza de la Marius de mai sus. Cea dinainte e posibil sa fi avut un defect de fabricatie, iar acum pare totul in regula acolo.
Referitor strict la intrebarea ta, nu stiu deoarece am lipsit aprox. 2 ore exact in momentul cand a montat garnitura de distributie si pompa de apa. Pot sa-ti confirm in schimb ca dupa vreo 2000 km e perfect curat vasul de apa.

2. Da, am schimbat totul. Mecanicul de la reprezentanta mi-a confirmat ca era in regula distributia avand in vedere varsta si numarul de km parcursi. A zis ca putea sa mai tina lejer 15-20.000 km sau chiar mai mult. Practic, la mine era suficient sa schimbe doar garniturile + manopera care de fapt era aceeasi ca in factura de mai sus. Diferenta in minus o scoteam din pretul kitului de distributie, maxim 1000 lei de la punctul 9 din factura. Am mers pe varianta asta deoarece masina o voi folosi in continuare cativa ani buni si poate inca 120k km sa zicem.... Era posibil ca peste 2 ani sa zicem si vreo 30k km sa fie nevoie sa platesc aceeasi manopera de vreo 1100 lei sau chiar mai mult.

3. La revizia din aprilie 2017 era in regula antigelul in vasul de apa, dar la ultima revizie din decembrie 2017 au vazut in reprezentanta braul acela de ulei intarit cum am postat tot aici in poza de mai sus, postarea din 9 februarie. Nivelul era cum trebuie in vasul de apa, deci uleiul care a intrat in circuitul de antigel a fost foarte putin. Mi-au recomandat sa nu mai astept prea mult deoarece exista riscul sa se infunde radiatorul si pompa de apa daca am retinut eu bine. In plus, toate garniturile aveau aproape 10 ani si erau suficient de imbatranite astfel incat pe viitor exista riscul sa intre si invers, adica antigel in ulei, ceea ce era mult mai grav.

In concluzie, ar trebui sa iei in calcul ca manopera ar fi aceeasi chiar daca nu schimbi distributia sau doar anumite repere din kit. Pentru a schimba doar garnitura in forma de trapez si probabil si altele, la reprezentanta pe mine m-ar fi costat manopera tot 1100 lei.
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.