Author Topic: Instalatia electrica-Probleme  (Read 11488 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Instalatia electrica-Probleme
« on: December 18, 2014, 11:38:21 am »
Am cumparat din desmembrari sistemul de geamuri si oglinzi electrice-incalzite. Cand am vrut sa le montez am observat ca instalatia mea electrica de pe masina nu avea acele mufe de connectare din portiere. Ca sa nu fac din ceva bun o tziganie am hotarat sa cumpar o instalatie electrica de pe o corsa b care era din fabrica dotata cu geamuri si oglinzi electrice si restu (abs-aer-servo...) ca sa am o instalatie pt full options. De 2 zile ma dau cu capul de pereti. Am dat jos scaunele, bordul si cand sa pun instalatia noua au inceput problemele. Sincer ma asteptam ca toate sa mearga brici, sa se potriveasca ... insa au inceput problemele. Prima ar fi o mufa de connectare , aflata sub bidonasul de apa motor. Este o mufa cu 6 fire , 4 dintre ele duc in mufa de la ceasuri (alb albastru, rosu albastru, verde albastru, negru), 1 este maro (masa), si inca un fir rosu negru (duce in contact) care cred eu ca este de la electromotor. In instalatia noua am 2 mufe, una cu 3 fire verde albastru (care duce in ceasuri), alb albastru (tot in ceasuri duce) si negru rosu (care duce in contact). Cea de-a doua mufa are 2 fire unu alb rosu si un maro. Cel maro e masa iar cel alb rosu duce in panoul cu relee. Aceasta instalatie noua are separat de tabloul de sigurante unde si si acele relee (semnalizare, dezaburire ...) o alta instalatie de relee care vine montata in spatele torpedoului. Acest fir alb rosu ajunge din mufa intr-un releu, din acel releu face punte cu un alt releu pe un fir negru, din acel fir negru face punte cu un alt releu si duce tot in ceasurile de la bord pe firul rosu albastru. urmariti pozele 1-2-3-4.

A 2a problema ar fi ca am pus instalatia veche iar pe calculator si am incercat sa-i dau o cheie sa vad daca masina porneste. Pe prima treapta la cheie se aude releul de la calculator, iar pe treapta de contact cred ca nu mai face. Pe ultima treapta de la electromotor (pornirea) invarte electromotorul dar nu porneste masina. Am pus cheia pe treapta de contact (2) si am bagat semnalizarile in mufa sa vad daca e pus contactul si nu se intampla nimic. Am dat mufa de la contact jos sa vad care e treaba, si am gasit 2 "catzei" si cred ca unul dintre ei e mai tocit, cred nu sunt sigur. Am incercat si manual,invartind rotitza cu catzei in contact, la fel nu merge, de fapt nu porneste. De invartit electromotorul invarte. Daca as vrea sa fac punte intre ce pini ai contactului ar trebui sa fac sa se puna contact, intre ce pini ar trebui sa fac punte pt pornire (electromotor). Poza 5.

Am pus si o poza cu pini de la contact, modificata in paint, ca sa va explic. Daca masor rezistenta intre 1 si oricare dintre ceilalti pini nu imi da nimica, intre 2 si 4 imi apare continuitate la fir. intre 3 si restul nimica. pinii 2-4-0 sunt legati cumva. pentru ca intre 2 si 0 imi apare continutitate, intre 2 si 4 la fel, si intre 4 cu 0 iar continuitate.

Nu pot sa ma bucur dar oricum vroiam sa-mi pun pornirea pe butoane. Ca sa fac asta imi trebuie parerea cuiva care stie cum sa modific acolo sub bidonul de apa mufele si la contact ce as putea sa fac.
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #1 on: December 18, 2014, 02:39:02 pm »
Am reusit sa o pornesc. Problema erau cateii, cred ca unul dintre ei e mai mare si trebuiesc pusi in ordine. Chestia e ca am reusit sa o pornesc o singura data. Dupa ce am montat partea electrica inapoi in contact, merge contactul, merge si pornirea doar ca nu porneste. Parca cineva ii taie benzina. s-a innecat?
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #2 on: December 18, 2014, 05:27:01 pm »
stie cineva unde vin acele mufe din pozele 2 si 3? cea din poza 2 e cumva pe acelasi traseu cu mufa de la sonda de mansalier. mi-ar fi de mare ajutor.
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #3 on: December 20, 2014, 05:14:28 pm »
am reusit sa pun instalatia pe masina,instalatia noua, cu noile adaptari de la cea veche. difereau ceva mufe si le-am pus bine.
probleme am cateva. una dintre ele e tabloul de sigurante. am cateva relee lipsa si nu stiu ce relee trebuiesc,aici am nevoie de ajutor.
alta problema e ca ... la contact difera mufele. nu am facut contactul pe vechiul sistem pt ca vreau sa pun butoane in locul cheii. pe un fir daca fac legatura cu rosu se pune contactul si se aude releul de la ecu (pompa combustibil). pe urmatorul fir la conectarea cu plusul se aude un alt releu dar nimica altceva, fara sa mi se aprinda vreun bec in bord. iar pe ultimul e pornirea (electromotorul) care merge. are cineva idee ce e cu al doilea fir ? ce releu ar putea fi?
ca si idee, daca fac punte intre primul si plusul comun, se pune contactul, mai fac o punte intre pornire si plusul comun si invarte electromotorul, dar nu porneste masina.

de pe panoul de sigurante imi lipsesc relee de pe primul rand primul releu, de pe al 2lea rand al 3lea releu si al 5lea. nu sunt sigur totusi de releele mici, gri si negru, daca sunt puse corect sau trebuiesc inversate.
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #4 on: December 22, 2014, 01:20:26 am »
am o nedumerire la firele de la  contact.
1- fir rosu, + 12v
2-fir negru gros
3-fir negru subtire
4-fir negru-rosu

daca fac punte intre 1 si 2 se pune contactul, se aprind becurile in bord, se aude releul de la pompa de benzina.
daca fac punte intre 1 si 3 se aude un releu, nu imi dau seama exact care ca sunt multe.
daca fac punte intre 1 si 4 actionez demaroul (electromotorul).

daca fac punte intre 1 cu 2 se pune contactul si mai fac puntre intre 1 cu 4 masina nu porneste.

intrebarea mea, firul negru subtire, 3 , trebuie in serie cu 2 sau cu 4? banuiala mea e ca ar fi acel 15a, care duce la ventilator. si logic ar fi sa fie in serie pus cu 15 care e contactul. intreb ca eu cand incerc acuma sa o pornesc pun doar punte 1-2 si 1-4.
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline ney

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 399
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #5 on: December 22, 2014, 07:55:27 pm »
1+2+3  la 4 ,dar numai prin rasucire a contactului nu prin punti!!!
Pentru ca 3 se ia , cand dai la 4
DE OBICEI!!!

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #6 on: December 23, 2014, 01:21:39 am »
merge brici. am pornit masina astazi, de mai multe ori ca sa pot fi sigur ca am de ce sarbatorii.
2 din 3 instalatii schimbate, a 3a ar fi cea care pleaca pe motor si nu vreau sa nu mai merg cu masina deloc :)
problema era ca la noua instalatie nu aveam mufa de la key reader (imo) si de asta nu pornea masina. benzina venea la motor, scanteie dadea, dar de pornit nu a vrut. pana la urma m-a ajutat un electrician si mi-a zis ca fara imo nu porneste veci. am cautat eu firele pe noua instalatie, am conectat mufa si voilla.
la contact 1 (rosu) cu 2 (negru gros) se face contactul, 1 cu 3 sunt accesoriile de ventilatie (ventilator interior aer si electroventilatorul) iar 1 cu 4 e pornirea, electromotorul. eu am facut in serie 2 cu 3. am pus punte in 1-2 (3) s-a pus contact si imediat am facut o punte intre 1-4 dupa ce a pornit am scos-o.

o sa revin cu un tutorial referitor la ce am schimbat la instalatie, mi-a ajuns pe ziua de azi, maine am de montat la loc restul pieselor din bord si aranjarea firelor. sper sa termin cu tam-tamul asta maine.
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #7 on: December 24, 2014, 10:41:09 am »
am reusit sa pun toate piesele aproape la loc, insa am o problema la pornirea prin relee.
am luat 2 relee de semnalizare dacia 80amperi. pe piciorusul lui 30 am venit cu 12+ de la baterie, pe 87 am plecat cu firul pt contact, pe 87a si 85 am pus butonul. in mod normal cand dadeam de buton trebuia sa se puna contactul, nu? sau gresesc eu undeva?
cumva mai trebuie sa vin cu o sursa de 12v in releu prin buton? ca nu mai inteleg de ce nu se pune contactul cand dau de buton. daca pun 30 12+ si pe 87a firul de la contact am contact continuu . imi explica si mie cineva cum trebuie sa le pun ?
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline Mqwerty

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #8 on: December 24, 2014, 08:32:21 pm »
Pe 85 zici ca ai pus butonul. Ce trece prin buton, minus sau plus?
Ca sa-ti functioneze relelul, trebuie sa conectezi in primul rand bobina lui. Adica sa vii cu minus la 85 si cu plus la 86. Poti si invers, nu conteaza.
Pe unul din fire pui buton/intrerupator de actionare. Daca pui buton cu revenire (adica inchide circuitul doar la apasare), in momentul in care nu mai apesi pe el, releul nu mai functioneaza.
Din schema releului rezulta ca intre 30 si 87a circuitul este normal inchis (deci a continuitate), iar intre 30 si 87 circuitul este normal deschis (adica intrerupt).
In momentul actionarii releului prin apasarea butonului, intre 30 si 87a circuitul este deschis, iar intre 30 si 87 circuitul este inchis.
Sa zicem ca vrei sa comanzi releul prin buton folosind minusul din instalatie si ca e conectat la 85.
Pui plusul la 86 (pentru ca releul sa functioneze actionat de bobina lui) si faci o punte intre 86 si 30.
Puntea este pentru a avea plus la iesire din releu, cand pe 87, cand pe 87a.
Pe 87 o sa ai plus doar la actionarea releului. Pe 87a o sa fie plus tot timpul, cat nu e releul actionat.
Acum stii de unde iei plusul. Minusul il iei de unde-ti vine mai bine.

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #9 on: December 25, 2014, 11:15:19 am »
ai dreptate mqwerty. am luat ieri releul la puricat mai bine si mi-am dat seama unde greseam. eu puneam firele dar cum le puneam eu nu puneam bobina in functiune. nu stiu electrica, is bata, tot ce stiu am citit pe ici pe colo si nu am gasit nimica pe google care sa ma convinga ca ar merge pornirea din buton.
ieri am terminat masina, pe 23:45 am pus-o in functiune. la 23:30 s-au ars si sigurantele (a zis mosu ca GATA, iti ajunge). am intampinat multe probleme cu IMO. dupa ce am pus toate piesele am zis sa fac o pornire, tot prin fire ca nu apucasem sa fac releele, si surpriza, contact aveam, electromotorul invartea, nu pornea. Din IMO sunt 4 fire care duc in ceasurile de bord. Mi-a luat 1 ora sa-mi dau seama unde e buba. Ceasurile fac connexiune intre IMO si ECU. Eu am firele trase din IMO in ECU dar din IMO in ceasuri nu le-am mai pus, am zis ca is degeaba :). Asa ca fara ceasuri pornea masina, cu ceasuri nu pornea. Am tras si firele alea si acuma totul e ca la carte.

Acuma pornirea pe relee. Am tras firul rosu in piciorul releului 30, din acelasi fir rosu (+12v continuu) m-am dus in buton. Din buton m-am dus pe piciorul releului 85. Firul negru gros,contact, l-am bagat in piciorul releului 87. 86 am tras masa, 87a a ramas liber , doar daca e sa pun un beculet sa vad contactul cand e luat. atasez si o poza ca sa stie toata lumea ca nu gasesti schema, si cine nu stie ii e de ajutor (cam asta e si scopul topicului).
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline gioni

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 81
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #10 on: January 01, 2015, 03:56:05 pm »
vad ca ai demontat toata masina poate imi spui si mie unde este filtru de polen , am citit ca este undeva sub grilele din fata dar pe vremea asta nam desfacut , te intreb pt ca nu stiam ca masinile fara AC au filtru de polen , mam uitat pe un site de piese si am vazut ca au si masinile faraAC , poate de asta se aburesc asa tare geamurile .

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #11 on: January 01, 2015, 07:55:13 pm »
lol ... deci eu am masina de aproape 4 ani si nu am stiut ca mai e un filtru. de fiecare data cand am cumparat piesele de schimb la revizie nimeni nu a zis de filtru de HABITACLU. in fine, l-am descoperit si eu acuma cand am demontat juma de masina, era cel original mancat din toate incheieturile si din cauza lui pute in masina a vechitura, ca prin el trece aerul inainte de a intra in masina si pe urma la tine in nas :D

prima data scoti stergatoarele, ridici capota scoti grilele, dupa ce ai scoti grilele vezi ca mai sunt 2 piulite din plastic la stergatoare mai mari (de 24 daca nu ma insel) se desfac usor chiar si cu mana daca zgaltai. o sa trebuiasca scoasa acea bucata de plastic de sub gratarele de la stergatoare, scoti si chederul acela care duce de la baterie la recipientul cu apa pt parbriz, se scoate usor, asta il scoti ca sa nu se rupa buza de plastic de la plasticul protector de la filtru. imediat dupa ce ai scos si plasticul ala o sa vezi filtru, e filtru de 25x40 parca , grosime 2 cm. de preferat sa te duci cu el la magazin cand cumperi ca sa iti fie exact la aceasi masura, iti masoara baietii pe loc ca is mai multe tipuri si daca e mai mic e nasol.

succes. daca mai aveti intrebari la cum se scot piesele de prin masina ... intrebati ca le mai stiu.
intrati la garaj sa vedeti masina pornita fara bord, doar cu fire :D
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50

Offline Mqwerty

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #12 on: January 01, 2015, 08:05:31 pm »
Văleu muică, da' ce bine l-au ascuns!  :D
Demontezi juma' de mașină ca să ajungi la el. Să trăiască proiectantul!

Offline gioni

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 81
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #13 on: January 01, 2015, 08:48:15 pm »
mersi , mai demult am scos grilele sa ma uit dupa filtru dar nam vazut , am zis ca nu are ,ma uitam pe la piese auto si vad filtru de polen pt corse fara ac , de aici mia cazut fisa, din cauza lui e posibil sa se abureasca geamurile , acum miau inghetat si pe afara si pe inautru bocna , o sa caut de luni de acum sa cumpar un filtru dar prima data o sa desfac sa vad de masura ca bine zici , felicitari pt masina ta , se vede ca ti place sa o bibilesti , sa te murdaresti pe maini , mai o birfa cu prieteni.......LA MULTI ANI la toti de pe forum pt ajutor

Offline pisic88

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 793
  • Corsa-B '96 1.2i
Re: Instalatia electrica-Probleme
« Reply #14 on: January 01, 2015, 11:12:50 pm »
nu stiu care e faza cu aburitu geamurilor. sincer dupa ce am schimbat filtru asta de polen parca nu se mai aburesc,sau cel putin nu se mai aburesc asa de repede. nici nu stiam ca are vreo legatura filtru ala cu aburitu geamurilor. atata tot se simte o mare diferenta la aerul din masina, parca miroase a nou. eu aveam si o solutie, destul de toxica, care cica reda mirosul de "nou" la masina. si trebuia sa dau cu ea la aerisitoare dupa care sa las ventilatorul pornit vreo 10 minute cu geamurile deschise. am dat cu solutia aia direct pe filtru inainte de montare, l-am tinut vreo 2-3 ore in cutie cu mirosul ala de la spray dupa care l-am montat ... miroase mult mai bine in masina acuma.
recomand sa faci la fel ca sa ai un miros cat de cat mai placut.
Opel Corsa B 1.2 (1996) - C12NZ, Faruri AngelEyes, Xenon faza scurta 6000k, amortizoare sport (-40mm garda la sol),eleron Irmscher , Bad boy capota fata, anvelope Nankang Turbosport611 vara 185/55/14, huse+interior imitatie piele, Toba Sport din inox.
https://www.facebook.com/marinescu.laurentiu.50