Author Topic: Adio, dar raman cu tine!  (Read 4477 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline yeti

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 775
Adio, dar raman cu tine!
« on: July 24, 2015, 11:59:47 pm »
Dragilor,
Trebuie sa va spun, cu un mix de regret si bucurie, ca azi m-am despartit de Corsa mea.
Regret pentru ca masina m-a servit "cu credinta" timp de aproape 9 ani si pentru ca am petrecut 24 days. 4 hours and 2 minutes pe acest forum minunat discutand despre masina mea si despre ale voastre.
Bucurie pentru noua mea achizitie Suzuki Vitara 2015.

Daca m-am despartit de masina nu inseamna ca voi divorta de forum, dar evident ca voi fi mai rar pe aici. Pe de alta parte va invit sa dati si voi "un ochi" pe http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?action=forum. Puteti gasi acolo unele discutii interesante chiar si pentru Corsari.

Despre Corsa "mea", pot sa va spun ca a ajuns buyback la dealer-ul Radacini Vitan. Daca stiti ca cineva ar vrea sa cumpere Corsa D CDTI SH, puteti sa o recomandati, iar eu am sa dau cele mai oneste referinte depre masina. De altfel mai tot istoricul masinii este aici pe forum si nu poate fi falsificat. Doar despre pret nu stiu nimic - se negociaza cu dealerul
Opel Mokka Cosmo 1.4T benzina, 4x4, Velvet red, BFGoodrich g-Grip allseason2 (ex. Corsa D 1.3 CDTI)

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #1 on: July 25, 2015, 12:31:58 am »
Sa-ti fie de bine, s-o stapanesti sanatos!
Arata bine, am vazut modelul. Ca pret e cam cat o Corsa noua (depinde si de configurare), doar ca ai mai multa masina de bani astia.
Am citit ca se face in Ungaria.

Offline yeti

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 775
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #2 on: July 25, 2015, 04:13:48 pm »
Intradevar, facuta in Ungaria, dar nu vad o problema. Designerii tehnici japonezi (in orice domeniu ar fi) nu lasa prea mult loc de manevra pentru greseli/neglijente in executie. E drept ca pentru a le reusi asta merg mai mult pe solutii clasice, verificate in timp pe care le optimizeaza la extrem. O dovada se pare ca este motorul 1.6 aspirat (deci clasic), 120 CP, cu consum si emisii cum nu prea au alte motoare echivalente. Altceva: o cutie de viteze cu 5 trepte, clasica deci. Multa lume ar zice "5 trepte in 2015 este o blasfemie". Si totusi, ansamblul motor/cutie este optimizat "draceste" astfel incat sa nu-ti mai trebuiasca inca o treapta. Ce rezulta? Mai putine piese, greutate mai redusa, fiabilitate mai mare si nu in ultimul rand cost mai redus.
In afara de motor, pe care inca nu l-am descoperit pe deplin, iar fiabilitatea o voi verifica in timp mai lung, asamblarea masinii mi se pare impecabila. Toate aliniate la locul lor, usi, capote se inchid/deschid "cu un deget", fara zdranganeli, zgomote suspecte (greierasi). Deplasarea pe denivelari este suficient de placuta (sigur mai buna decat in Corsa), insa fara pretentii de confort de limuzina.

Drawback-ul "japonezei" de față este ca a ramas in clasic si la nivel de aspect. De exterior nu ma leg pentru ca mi se pare suficient de reusit in felul sau. Interiorul insa este desuet si fara sclipire. Nimic de reprosat functional. are multe features demne de 2014 (chiar de 2015, la versiuni superioare, mai scumpe). Dar astea se ascund in spatele unei planse de bord, panouri, butoane si manete, care imi aduc aminte de masinile anilor 90.
Pentru mine-i OK asa, nu am regrete. Stiu ce-mi ofera masina asta si stiu ca este ce am eu nevoie (cu doua exceptii pe care le voi completa aftermarket in loc sa le platesc excesiv la o clasa superioara).
Opel Mokka Cosmo 1.4T benzina, 4x4, Velvet red, BFGoodrich g-Grip allseason2 (ex. Corsa D 1.3 CDTI)

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #3 on: July 25, 2015, 04:28:01 pm »
Nici n-am zis c-ar fi vreo problema ca e facuta in Ungaria, era doar o informatie. Tot acolo se face, de exemplu, si Audi TT. Normal ca trebuie sa respecte niste standarde de calitate.
Mai bun motorul aspirat. N-ai probleme in timp, care apar la sistemul turbo.

Offline yeti

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 775
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #4 on: July 25, 2015, 05:00:48 pm »
Dupa experienta Corsei turbo (diesel), a mea si a celorlati de pe forum, eu nu mai am preconcepte fataliste despre turbine.
Si apropo de asta, uite un articol de opinie interesant: http://www.turatii.ro/2012/01/04/ipocrizia-si-motoarele-turbo
Opel Mokka Cosmo 1.4T benzina, 4x4, Velvet red, BFGoodrich g-Grip allseason2 (ex. Corsa D 1.3 CDTI)

Offline Mqwerty

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2360
  • Zaragoza de Aragon
    • Zaragoza de Aragon
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #5 on: July 25, 2015, 05:30:32 pm »
Raman tot la parerea mea, nu m-a convins acel articol. Mai ales in societatea de consum in care traim, unde fiabilitatea nu mai este un criteriu important pentru producatori.
Asta se vede la orice produs de folosinta indelungata. Nu mai sunt facute sa dureze si n-au niciun interes sa le faca asa.
Pentru ceva fiabil si de calitate trebuie sa dai bani grei.

Offline MariusP

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
  • Corsaru'
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #6 on: July 26, 2015, 11:07:16 pm »
Mi-a placut ideea topicului. :) Si eu m-am despartit de Corsa mea de 4 luni deja da nu m-am gandit sa scriu aici. :)

Ma bucur ca ai ti-ai luat masina noua Yeti. S-o folosesti sanatos multi ani de acum! :) Cat despre detaliile de gen "facuta in Ungaria", odata ce te-ai hotarat, sau te-a prins o masina, nu mai prea conteaza asa ceva :) Corsele cu 5 usi sunt facute in Spania: nu mi-a placut chestia asta. :) Dar n-a mai contat la momentul ala. :)

Mqwerty, cred ca se fac in continuare masini bune si nu tre sa dai pe ele o avere. La fel cu alte produse de folosinta indelungata. Am un AC acasa pe care l-am luat de 5 ani. Merge si acum impecabil. L-am folosit intr-una cu caldurile astea insuportabile, inclusiv noaptea. Nu da niciun semn de oboseala. Si nu e nu stiu ce marca. E White-Westinghouse, despre care eu credeam ca e un super aparat AC. Apoi am aflat ca e o chinezarie cu brandul vechi pe ea, ca de fapt White-Westinghouse, compania celebra din US, nu mai produce AC-uri demult. :) Si totusi, aparatul merge ff bine si chiar nu am ce sa-i reprosez. Asa ca e bine sa ne uitam diferentiat, in functie de situatie si de produs in sine.

Dupa cum am mai scris pe-aici pe undeva, eu as fi vrut sa-mi iau Astra. Numai ca Opel nu s-a miscat sa scoata modelul nou mai rpd. Va aparea candva probabil in primavara. Or, eu nu mai voiam sa astept atat. In plus, am prins o oferta f buna la VW.

Corsa a mers f bine. Si eu am fost multumit de ea. I-am vandut-o unei vecine care e f incantata de masina. Deci a ramas oarecum "aproape" de mine masina. O vad zilnic. :)
VW Golf VII, 1.6 TDI

Offline asorin

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 187
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #7 on: March 14, 2016, 04:32:09 pm »
Salut

Ma pregatesc si eu sa schimb masinuta anul asta .
Dati si voi cu parerea cat pot cere si obtine pe ea :

2007, 3-usi, Z12XEP, Enjoy, cateva zgarieturi, 120.000 km, al doilea proprietar

Corsa D, Enjoy, 1.2 80 CP, 3 usi, Black Sapphire

Offline yeti

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 775
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #8 on: March 14, 2016, 10:56:28 pm »
Opel Mokka Cosmo 1.4T benzina, 4x4, Velvet red, BFGoodrich g-Grip allseason2 (ex. Corsa D 1.3 CDTI)

Offline yeti

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 775
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #9 on: February 12, 2017, 01:30:17 am »
Azi am de declarat "Adio, dar ma'ntorc la tine!"

Asta pentru ca Suzuki Vitara kaput si Mokka un nou inceput :)




Opel Mokka Cosmo, 1.4T benzina, 140CP, 4X4
Opel Mokka Cosmo 1.4T benzina, 4x4, Velvet red, BFGoodrich g-Grip allseason2 (ex. Corsa D 1.3 CDTI)


Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 838
  • 122.000km din 01.11.2008.
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #11 on: February 13, 2017, 12:13:12 pm »
Bine ai revenit !

Cam scurta perioada cu Suzuki. Ai avut probleme cu masina sau te-a dezamagit fiabilitatea ei ?
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.

Offline yeti

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 775
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #12 on: February 14, 2017, 12:54:45 am »
Sunt unele lucruri care te pot dezamagi la Suzuki, dar nu fiabilitatea.
Problrma a fost ca dupa o intalnire de gradul 3 cu o alta masina, asiguratorul a spus  ca mai degraba imi plateste suma asigurata  decat sa mi-o mai repare. Daca insistam, ar fitrebuit sa o repare caci nu se indeplinisera toate conditiile de dauna totala. Dar am facut o socoteala si am acceptat. Asta pentru ca am luat mai multi bani de la asigurare decat daca as fi vrut sa vand masina, presupunand ca era intreaga.
Poze cu Vitara avariata: https://postimg.org/gallery/2hrku7xzq/
Opel Mokka Cosmo 1.4T benzina, 4x4, Velvet red, BFGoodrich g-Grip allseason2 (ex. Corsa D 1.3 CDTI)

Offline MariusP

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
  • Corsaru'
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #13 on: April 02, 2018, 06:07:26 pm »
Sa o folosesti sanatos! Sper sa ne spui impresii si consumuri, dar mai ales despre tinuta de drum, cum sta pe viraje. Eu am fost la drive test cu Mokka si nu mi-a placut deloc pt ca ma simteam ca intr-o barca.

In alta ordine de idei, ce aiurea... mie dauna aia din imagini nu mi se pare de natura sa te faca sa arunci masina la dauna totala. Incredibil...
VW Golf VII, 1.6 TDI

Offline yeti

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 775
Re: Adio, dar raman cu tine!
« Reply #14 on: April 03, 2018, 01:40:31 am »
Sa o folosesti sanatos!
Multumesc!
Quote
Sper sa ne spui impresii si consumuri, dar mai ales despre tinuta de drum, cum sta pe viraje. Eu am fost la drive test cu Mokka si nu mi-a placut deloc pt ca ma simteam ca intr-o barca
E o masina care-mi place si atunci sunt dispus sa-i accept sau sa-i ignor chestii pe care altii le privesc cu retinere.
Imi place in primul rand pentru ca mi-a placut Corsa, iar Mokka este o Corsa mai musculoasa :).
Apoi, este o evolutie, la confort (scaune si suspensii) comparand cu Corsa si apoi cu Vitara. Spatiu interior nu exceleaza; in spate 3 persoane nu stau comod, iar portbagajul e si el modest. Dar in setup-ul meu familial, de doar doau persoane, aceste chestiuni sunt nerelevante. Apreciez pozitia inalta a postului de conducere pentru ca imi da buna vizibilitate.
Trecand la platforma tehnica, motorul are 140 cai, dar nu se simt chiar toti. In primul rand ca masina e cam grea (peste 1,5 tone goala), apoi pentru ca prezinta lag-ul de turbo. Totusi, dupa ce motorul intra in ture nu prea mai ai a te plange de el.
Apreciez garda la sol maricica, rotile mari si late (225/55 R18) si tractiunea 4x4. In vacanta m-am dat pe niste off road, nu ceva dificil, la limita ar fi mers si Corsa, dar Mokka mi-a dat toata siguranta necesara. Apoi, iarna asta a fost prima cand n-am mai lopatat zapada de pe locul de parcare - doar m-am urcat pe ea. A fost OK, chiar daca n-am anvelope "Winter" ci doar "AllSeason".
Centrul de greutate mai ridicat si suspensiile setate spre confort fac intradevar ca masina sa para mai barca. Aplecarea in curbe da senzatia de instabilitate, dar in final este doar senzatia. Masina de fapt sta destul de bine pe traseul ei. Cand am avut Vitara am fost uimit cat de lejer mergea pe serpentine, doar ca suspensiile ei sunt facute cu dedicatie pentru spitalul de nefrologie. Am repetat cu Mokka niste trasee facute cu Vitara si am putut sa le abordez la fel de "performant" - repet era o doar senzatie ca rotile pleaca in alta directie. La viteza (140-150, n-am mers mai mult) este stabila. In schimb destul de zgomotoasa.
Consumul mixt 8,3l/100km (detalii aici https://www.spritmonitor.de/en/detail/812322.html). In oras (Bucuresti) ia minim 10, dar mai repede vreo 11-12. Pe autostrada, la 130 km/h constant, consuma cam 7,5; la 140 sare de 9. In concluzie, comparand cu toate masinile mele anteriore, Mokka asta este cam gurmanda.

Quote
In alta ordine de idei, ce aiurea... mie dauna aia din imagini nu mi se pare de natura sa te faca sa arunci masina la dauna totala. Incredibil...
"Dauna totala" nu inseamna o masina avariata (aproape) total ci se evalueaza in functie de costurile raparatiei in raport cu valoarea asigurata. La mine, cel mai mult din devizul de reparatie era pentru inlocuirea airbagurilor (incluzand schimbarea intregii planse de bord care era sparta de airbaguri) si a sistemelor de pretensionare centuri. Apoi era multa manopera estimata. Pe langa mai multe fiare de inlocuit mai avea si caroseria deformata - stalpul usii dreapta era impins inapoi. Motorul si accesoriile sale erau in buna stare. Cei de la service mi-au spus ca, daca vreau, mai pot face niste reduceri ca sa ies cu devizul din zona de "dauna totala". Dar onesti mi-au spus ca trebuie sa faca rabat la calitatea lucrarii (unele reparatii in loc de inlocuiri si/sau folosirea de piese non-originale) si chiar daca ar pune totul nou, pentru faptul ca s-a deformat caroseria masina ai nu se mai face bine de tot niciodata. La un eventual alt accident pe partea dreapta, chiar mult mai usor, masina se va face de nereparat.
Opel Mokka Cosmo 1.4T benzina, 4x4, Velvet red, BFGoodrich g-Grip allseason2 (ex. Corsa D 1.3 CDTI)