Author Topic: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)  (Read 9713 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline strutzzy

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3266
  • 111.000km din 12.01.2008
    • ---=== Fifi ===---
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #15 on: November 07, 2015, 11:09:58 pm »
La Corsa D toate motoarele z10xep z12xep z14xep z13dtj z13dth z17dth au specificatia uleiului 5w30. Aceasta e mentionata in manual. Sunt permise si variatiuni atat timp cat uleiul respecta normele GM. Un filtru e vreo 35-40 de lei, uleiul GM maxim 100 de lei 3,5 litri. Manopera depinde unde faci schimbul, probabil vrei la reprezentanta, ultima oara cand m am uitat la Opel era 80 de lei ora. Depinde cat e normat schimbul de ulei, mai mult de o ora nu are cum sa dureze.

Offline AOG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #16 on: November 08, 2015, 01:59:57 pm »
Corsa de care intreb eu are motor B14XEL, capacitate cu filtru inclus 4 litrii ulei.Deci vreo 300 de lei schimbul de ulei cu tot cu manopera (probabil cu Tva inclus).
Sigur trebuie facut schimbul la reprezentanta...din cauza de garantie.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 129
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #17 on: November 12, 2015, 02:31:33 pm »
Am fact azi schimbul la Radacini Vitan.
A fost 300 de lei, materiale si manopera, cu discountul de 10 % (luat masina de la ei) inclus.
Filtrul de ulei e special la cele cu transmisie automata, si costa 100 de lei. Ca forma e mai lung si mai subtire ca unul obisnuit.
Uleiul l-am luat la bidon, nu la butoi.

Foarte multumit de felul cum am fost tratat si servit.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline gansac

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 155
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #18 on: November 12, 2015, 05:39:13 pm »
Simti vreo schimbare? Eu nu l-am schimbat, o voi face la vara...


Facand o paralela am 2wcuri in casa, la parter unul normal, la etaj unul turcesc, nu e nicio diferenta, tot acolo ajunge...  ;D ;D

Offline AOG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #19 on: November 12, 2015, 06:15:13 pm »
Te lasa sa stai langa masina?
Ai facut toata revizia sau doar uleiul la 2500km?
Multumesc pt clarificari.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 129
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #20 on: November 13, 2015, 11:33:54 am »
Simti vreo schimbare? Eu nu l-am schimbat, o voi face la vara...

Sincer, nu. Desi am urechea formata la astfel de lucruri. Sa stii ca si uleiul dat jos arata mult mai bine decat ma asteptam.
Insa la 4000 de km, consider rodajul incheiat, si dupa parerea mea, toate acele particule metalce rezultate e bine sa fie eliminate din sistem. Ca fapt divers, viata ramasa a uleiului era la 72%.
Eu recomand oricui vrea sa tina masina mai mult de 3-4 ani, sa faca acest schimb de ulei dupa rodaj.

Te lasa sa stai langa masina?
Ai facut toata revizia sau doar uleiul la 2500km?
Multumesc pt clarificari.

Te lasa, au o procedura speciala, semnezi o instruire si un tabel, apoi iti dau sa porti o vesta reflectorizanta.
Am facut doar schimbul de ulei, revizia o fac la termen.
Eu am facut schimbul la 4000 de km, pentru ca avand cutie automata, motorul e mai putin solicitat si deci rodajul consider ca dureaza un pic mai mult.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline AOG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #21 on: November 13, 2015, 12:34:40 pm »
@ Balanel:
Cu cat schimbi uleiul e mai devreme (in limita inferioara de 1500km) cu atat mai bine pt motor.Exista aschii metalice si vor mai exista inca cel putin 10-20 000km in ulei.Motoarele noi sunt foarte "stranse" fata de ce era acum 20 de ani.Altfel nu ar iesi la noxe.
Acum fiecare face ce vrea.Eu personal aleg sa schimb la 2500km.
Apoi in limita bugetului poate schimba (ruda ca ea plateste) si la 5-7500 km.Eu asa recomand.E doar recomandarea mea, dupa experienta celor 350-400 000km de tinut covrigul in mana.
Asta va duce la un consum mai mic si la o superlustruire a interiorului motorului.
Rau nu are ce sa ii faca.
Stiu ca unii nu vor fi de acord dar e problema lor.Fiecare cu opinia sa.Dupa 15 000km eu consider ca poti schimba si la 5000 rpm pana atunci prefer sa schimb maxim la 3500rpm.Bineinteles ca pot fi "scapari" dar nu mers a la long la turatii peste 3500.
Probabil ca va merge doar cu 110 sau 120 nu stiu ce turatie are motorul in treapta a 5 la 130 km pe ora dar e ok si asa din punctul meu de vedere.
Multumesc pt clarificari.
Toata stima


Inca un aspect cand va ajunge la revizia de 15000km probabil voi pune Liqui Molly cu specificatiile GM.Personal cred ca e mai bun decat GM stock.E intr-adevar mai scump dar sunt 5 litrii.
http://www.automoly.ro/cumpara/ulei-de-motor-liqui-moly-top-tec-4600-5w-30-opel-dexos-2-3756-2316-5l-1466?f=7
sau asa la 1 litru nu gasesc la un litru pe acest site..deci sub 40 de lei litrul acum la promotie.
Si mai stiu ceva ca la ulei si la combustibil nu trebuie sa te zgarcesti.asta pt fiabilitatea masinii.Pt siguranta vietii la anvelope si la frane(discuri/placute).
« Last Edit: November 13, 2015, 01:04:46 pm by AOG »

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 129
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #22 on: November 13, 2015, 01:01:24 pm »
Cred ca are in jur de 4000 rpm la 140.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline AOG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #23 on: November 13, 2015, 01:29:49 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=NETt80CsDhQ
Cam 4200rpm la 130km /h cu cutie cu 5 trepte...asta din film mi se pare galagioasa la viteza.Deci la 3500de rotatii ar trebui sa aiba cam 110-115km /h, sau chiar mai putin cred ca poate fi sub 110km/h.

Offline AOG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #24 on: November 18, 2015, 07:13:54 pm »
@Balanel: cat a costat "distractia cu uleiul" ?
Mie mi-au comunicat un pret aproximativ pt acest schimb..si nu mi se pare ieftin deloc...
Asta din punctul de vedere al know-how-ului ca Opel e ieftin la piese pt o masina ne autohtona.

Offline balanel

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 129
  • Transmisia automata - confort si siguranta.
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #25 on: November 19, 2015, 12:44:38 am »
300 de lei, scrie mai sus. Insa la tine ar trebui sa fie cam 250, ca la mine a fost foarte scump filtrul de ulei, specific variantei cu transmisie automata.

La Megane-ul fratelui meu, e 500 de lei un schimb, si nu cred ca diferenta vine de la litrul de ulei in plus... Motor 1.6 16v benzina. La Dacia sunt preturi cam la fel in reprezentante, sa stii. Ce-i drept gasesti oferte speciale foarte bune, aftermarket, dar dupa ce iesi din garantie le poti folosi.

Dupa ce iesi din garantie, costa 250 lei uleiul si toate filtrele, toate originale GM.
Sunt niste firme care aduc astfel de consumabile si piese GM, cu adaosuri semnificativ mai mici decat la reprezentanta.
De la ei am luat si insomorizantul de capota de exemplu. Ii gasesti cautant pe google revizii pentru Opel. Sunt vreo 2 firme mai mari.
Corsa E Cosmo 2015, B14XEL/ 6T30 AT6

Offline AOG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 46
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #26 on: November 19, 2015, 12:11:23 pm »
Mie Dnul care a vandut masina (agentul de la vanzari, daca il pot numi asa), mi-a comunicat pretul schimb ulei+filtru+manopera la Gtt circa 350 de lei.
O sa ma ostenesc pana acolo si voi intreba personal la receptie, dar daca nu ma lasa langa masina s-ar putea sa aleg alt dealer Opel.
Multumesc Balanel pt informatii.

Offline KRV

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 540
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #27 on: April 05, 2016, 03:50:16 pm »
stiu ca a trecut mult de la discutia voastra, dar nu ma pot abtine la un comentariu

Pentru ce este filtrul de ulei pus in sistemul de ungere?
tocmai pentru a colecta resturile de ardere, acele spanuri cum le ziceti voisi alte lucruri microscopice.

Chiar credeti ca daca schimbati uleiul la 2500km motorul o sa tina mai mult? doar veti dona gratuit bani reprezentantelor si se vor amuza pe seama voastra(cu fraza de inca unu care a citit pe internet).

e adevarat filtrele nu  vor tine mai mult de 15mii k in romania si atunci schimbati si uleiul.

Motoarele voastre vin rodate la rece din fabrica, dar va dura intre 20 si 30mii de km pana vor atinge potentialul maxim
1.3cdti 16v 75cp mt5, enjoy 5 usi, silver lighting, model ecoflex, mp3, proiectoare, oglinzi incalzite, scut motor,AC

Offline norisor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 838
  • 122.000km din 01.11.2008.
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #28 on: April 05, 2016, 05:25:30 pm »
In primii 2500 km se pot strange suficiente spanuri sau reziduri, poate chiar cat in 10.000 km de "motor lasat".

Stiai ca in sectiunea lor, au o valva bypass prin care la inceput poate sa treaca o cantitate mai mare sau mai mica de ulei nefiltrat in functie de cat e de gros uleiul si de cat de grea e "talpa" ? http://www.gmcmhphotos.com/photos/455-2f-403-engine-oil-flow-path/p54566-oil-filter-cross-section.html. Din acest motiv, indicat ar fi sa lasi motorul rece sa mearga la relanti macar 20-30 de secunde pentru a se mai subtia uleiul. In acest timp poti sa-ti pui relaxat centura, sa dai drumul la radio, clima etc. In mod normal, la temperaturi mai mici de 10 grade, uleiul este suficient de gros cat sa nu treaca prin elementul filtrant ci prin acea valva bypass.
Alte imagini gasesti si pe aici https://www.google.ro/search?tbm=isch&q=oil+filter+cross+section&imgrc=7umlgReB7fqwEM%3A

In plus, in primele 3-5 minute eu nu accelerez brusc sau peste 2500-3000 rpm. Fiecare face cum vrea si cum crede de cuviinta cu banii si cu masina lui. Depinde de ce vrei sa faci cu masina, de cat timp ai de gand sa o tii etc.

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=309756. "The Bypass Valve
Under ideal conditions, the bypass valve will never open. When it opens, the oil by passes the filter and goes on through to the motor, obviously unfiltered. It is a safety valve. However, in real operation, it opens often.
One example is when you start the motor when cold. The oil is thick and does not pass easily through the filtration medium, thus building up to a high pressure drop. So, the bypass valve opens to prevent oil-starvation of the motor. How long it stays open is dependent on how cold the oil is and how long it takes to get near operating temperature. When the pressure drop across the filtration medium drops below the bypass valve setting..........."
Corsa D 1,2 80CP-Cosmo; culoare metro; clima; pachet drumuri grele; pachet iarna; airbag-uri 5*; computer bord-GID; pilot automat; jenti de 16 aliaj in 7 spite; proiectoare ceata; CD 30 MP3 etc.
Thule Motion 200+Thule Wingbars, folie Lumar(65%)pe spate, duze parbriz Insignia.

Offline leosipos

  • Newbie
  • *
  • Posts: 1
Re: Schimb ulei/filtru dupa rodaj (primii 2500 km)
« Reply #29 on: December 29, 2017, 05:34:59 pm »
Va salut,dragi colegi! La corsa mea pe benzina cu 6000 km si jumatate de an de fabricatie i-am schimbat personal doar uleiul (fara filtru ulei pentru a nu risca sa ies din garantie).Uleiul era inchis la culoare dar nu negru.I-am pus momentan GM 5W30 desi din fabrica toate opelurile au RAVENOL 5W30 LSG.Momentan nu am observat nici un fel de diferenta intre cele doua uleiuri dar sunt tentat ca la urmatorul schimb pe care as dori sa-l fac pe la 10000 km sa-i pun RAVENOL.Va recomand cu drag sa faceti singuri reviziile pentru a evita preturile extrem de mari din reprezentante,uleiurile si filtrele impuse de acestea si manopera uneori superficiala.Nu este greu de facut aceasta operatiune insa aveti nevoie de putina indemanare si de cateva scule.